سومین روز فراق خونین کرمانی‌ها در ماتم عزیزانشان

نذیر کرمان/کرمان از داغ هر لاله، گلستان آه دارد/کرمان ما یک ماتم جانکاه دارد/مرثیه خوان کودک خود، مادری بود/یک گوشه دست و آن طرف‌تر هم سری بود/پیش عروسک‌های خونی، معجری بود/اصلاً کنار حاج قاسم محشری بود می‌گویند شهادت بهترین راه وصال است اما امان از دل بازماندگان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که با بدن […]

نذیر کرمان/کرمان از داغ هر لاله، گلستان آه دارد/کرمان ما یک ماتم جانکاه دارد/مرثیه خوان کودک خود، مادری بود/یک گوشه دست و آن طرف‌تر هم سری بود/پیش عروسک‌های خونی، معجری بود/اصلاً کنار حاج قاسم محشری بود

می‌گویند شهادت بهترین راه وصال است اما امان از دل بازماندگان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که با بدن پاره پاره عزیزانشان، وداع کردند.

به گزارش نذیر کرمان، خانواده‌های شهدا با قاب عکس در بغل و گریه‌کنان برای دوری سه روزه از عزیزانشان آمده‌اند.
برخی‌ها مات و مبهوت بر روی صندلی نشسته و به گوشه‌ای خیره شده‌اند.

مردم هم یکی یکی برای عرض تسلیت آمده‌اند.

صدای قرآن و ناله مادران در هم آغشته شده است.

یکی از خانواده‌های شهدا با فرزند شیرخوارش آمده و نیروهای هلال احمر در کنار ستون‌های مصلا برای خدمت‌رسانی ایستاده‌اند، خادمین مصلا هم برای نظم دادن و مدیریت در همه جا به چشم می‌خوردند.

چند نفر متصدی پذیرایی از مهمانان با چای و کلمپه و کماچ سِن (شیرینی‌های سنتی کرمان)هستند.

کودکان شور و شوق بچگی کردن ندارند و همه به غم نشسته‌اند.

در یک گوشه مصلا حدود ۱۰۰ صندلی برای بانوان خانواده‌های شهدا چیده شده و سایر مهمانان بر روی زمین نشسته‌اند.

مراسم گرامیداشت سومین روز شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان از ساعت ۱۴ و ۵ دقیقه با تلاوت قرآن آغاز و در حدود ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان شروع به ایراد سخن کرد.

بانوان با گفتن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا بیرون می‌روند و تعدادی نیز وارد می‌شود.

در قسمت مردان محمدمهدی فداکار استاندار، سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله، معاون هماهنگ‌کننده بسیج مستضعفان سردار معروفی و علی بابایی فرماندار و معاونین استاندار و فرمانده سپاه برای خوش آمدگویی جلوی درب ورودی آقایان ایستادند.

پس از سخنرانی امام جمعه پیام تسلیت مقام معظم رهبری در جلسه قرائت شد. سپس شعار “ما اهل کوفه نیستم علی تنها بماند، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست” با هدایت مجری سر داده شد.

در ساعت ۱۴ و ۵۵ دقیقه مداح شروع به روضه‌خوانی کرد. باوجود آنکه مدام تعدادی از مهمانان می‌روند اما جمعیت بیشتری جایگزین آنها می‌شوند و سه‌چهارم فضای داخلی مصلا در قسمت بانوان پر از جمعیت بود.

چند خانم چادری با یونیفرم یگان ویژه در گوشه‌ای نشسته‌اند، آنها برای گرامیداشت همکاران شهیدشان آمده بودند.

صدای ناله‌ها با روضه‌خوانی بلند و بلندتر می‌شود.

یک خانم، کودک حدود دو ساله در بغل گرفته و فریاد می‌زند می‌گوید” این را برای که گذاشتی خواهر؟!”.

دقایقی قبل از آغاز سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رییس دیوان عالی کشور، زینب سلیمانی برای عرض تسلیت به خانواده‌های شهدا آمد و جمعیت اطرافش ازدحام کردند.

با اتمام سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، مراسم پایان یافت و همه دسته دسته با دل‌های پر از ماتم مصلا را ترک کردند.

انتهای پیام




سومین روز فراق خونین کرمانی‌ها در ماتم عزیزانشان

منبع: ایـسنا
? سومین روز فراق خونین کرمانی‌ها در ماتم عزیزانشان