سلامت و فعالیت اجتماعی سالم در ورزش بانوان اولویت است/ لزوم توجه به مسائل فرهنگی

نذیر کرمان/کرمان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: منظور ما از مسائل فرهنگی صرفا حجاب نیست، بلکه هویت ماست. ما در شخصیت شناسی در جوانان گم‌گشته داریم و اگر مربیان و … در استان دغدغه نداشته باشند، در اضمحلال فرهنگی از نظر انسانی قرار می‌گیریم. مریم کاظمی پور امروز ۱۹ مردادماه در نشست […]

نذیر کرمان/کرمان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: منظور ما از مسائل فرهنگی صرفا حجاب نیست، بلکه هویت ماست. ما در شخصیت شناسی در جوانان گم‌گشته داریم و اگر مربیان و … در استان دغدغه نداشته باشند، در اضمحلال فرهنگی از نظر انسانی قرار می‌گیریم.

مریم کاظمی پور امروز ۱۹ مردادماه در نشست با روسا و نایب رئیس هیئت‌های ورزشی و مسئولان ورزش بانوان استان کرمان با اشاره به حضور بانوان در مسابقه فوتبال روز گذشته در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان اظهار کرد: اتفاق خوبی رقم خورد و از مدیرعامل باشگاه گل گهر و دست اندرکاران تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی هویت آفرین و شخصیت ساز است و می‌تواند جریان‌بخش باشد، افزود: سلامت و فعالیت اجتماعی سالم در ورزش بانوان اولویت است زیرا نشاط و سلامتی مادر در خانواده بسیار تأثیرگذار است.

کاظمی پور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه از جمله مسائل مالی بیان کرد: در اعتبارات در مورد فدراسیون‌ها و استان‌ها اعتباراتی که ابلاغ می‌شود، اینگونه نیست که ویژه بانوان و آقایان باشد، اعدادی که برای ورزش بانوان ابلاغ می‌شود، حمایتی است و جایی که نیاز است، از این رقم باید استفاده و دست هیات بانوان باز باشد. ضمن اینکه بودجه اصلی فعالیت‌های ورزشی و همگانی از محل خودش است و چندین برابر اعتباراتی است که به نام بانوان است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه اعتبار تجلیل از الگوهای برتر حجاب و عفاف نباید دچار انحراف بشود، تصریح کرد: این حوزه شاخص ارزنده برای چارچوب‌های فرهنگی و از اولویت‌های ماست.

وی ادامه داد: منظور ما از مسائل فرهنگی صرفا حجاب نیست، بلکه هویت ماست. ما در شخصیت شناسی در جوانان گم‌گشته داریم و اگر مربیان و … در استان دغدغه نداشته باشند، در اضمحلال فرهنگی از نظر انسانی قرار می‌گیریم.

کاظمی پور با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان در تجلیل از ورزش قهرمانی بانوان هزینه کردیم، افزود: نیمی از جمعیت کشور، بانوان هستند و با اعداد پایین قابل حمایت نیست.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در ورزش کشور کار جزیره‌ای زیاد داریم، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات با همکاری بین بخشی قابل حل است و نباید منابع را از دست بدهیم؛ آینده کشور بر دوش جوانانی است که زیر دست ما اعتلا می‌یابند و ورزش یکی از این حوزه‌هاست.

وی با اشاره مجدد به حضور روز گذشته بانوان سیرجانی در ورزشگاه بیان کرد: رفتار تیم گل گهر خیلی ارزشمند بود و بازیکنان رفتار خیلی خوبی داشتند؛ در زمینه حضور بانوان، اگر فضا مدیریت شود، فضا و فرصت خوبی برای مخاطب ما فراهم می‌کند که شاید در جای دیگر نتوانیم تجربه کنیم.

کاظمی پور در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: طرح “دا” را در حوزه تربی بدنی و فعالیت‌های ورزشی در مدارس شبانه‌روزی دخترانه در کشور دنبال می‌کنیم. ۱۳۰۰ مدرسه شبانه روزی داریم که یک و نیم میلیون نفر دختر در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش نذیر کرمان، در این نشست از طیبه هادی‌خانی و آقای سعادت خبرنگار و تصویربردار صدا و سیمای کرمان که در سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر سابق ورزش و جوانان در بافت حضور داشتند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام




سلامت و فعالیت اجتماعی سالم در ورزش بانوان اولویت است/ لزوم توجه به مسائل فرهنگی

منبع: ایـسنا
? سلامت و فعالیت اجتماعی سالم در ورزش بانوان اولویت است/ لزوم توجه به مسائل فرهنگی