سفره‌های همدلی در مساجد فاریاب انداخته شد

مسئول هیئت محبان فاریاب گفت: در طول ماه مبارک رمضان سفره‌های افطار همگانی برای روزه‌داران در مسجد جامع انداخته می‌شود و هیئت محبان میزبانی می‌کند. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»اکبر تاجیک گفت: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه آشنایی با قرآن، ماه الفت مومنان با یکدیگر را خدمت همه مسلمانان جهان تبریک عرض […]

مسئول هیئت محبان فاریاب گفت: در طول ماه مبارک رمضان سفره‌های افطار همگانی برای روزه‌داران در مسجد جامع انداخته می‌شود و هیئت محبان میزبانی می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»اکبر تاجیک گفت: فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه آشنایی با قرآن، ماه الفت مومنان با یکدیگر را خدمت همه مسلمانان جهان تبریک عرض می‌کنم.
 
وی به برنامه‌های ماه مبارک رمضان مسجد جامع اشاره کرد و گفت: مسجد جامع برنامه افطاری همگانی، نماز جماعت صبح، ظهر، مغرب، سخنرانی و برنامه‌های قرآنی را در طول ماه رمضان به‌طور مستمر برگزار می‌کند.

مسئول هیئت محبان مسجد جامع شهرستان فاریاب به اهمیت این عمل اشاره کرد و گفت:  در این سفره همدلی  مومنین با اتحاد و محبت در کنار یکدیگر می‌نشینند، امام زمان ( عج الله فرجه) هم فرمودند؛ اگر قلوب شما شیعیان ما با هم متحد و یکی باشد ملاقات ما تأخیر پیدا نمی‌کند و من امام زمان را می‌بینید، لذا ما خوشحالیم که سفره مومنانه پهن می‌شود شاید بستری برای دیدار با امام زمان شود.

 
وی گفت: روزه از اهمیت خاصی برخوردار است به‌گونه‌ای که  در دوران قبلاز ظهور  دین اسلام صرفاً این عمل بر انبیاء واجب و مختص آنها بوده است و درجه روزه‌دار به حدی بالا بوده است که بر امت پیامبر اکرم (ص) واجب شد و این نشان از درجه، شأن و رتبه شیعیان دارد که این عمل مخصوص انبیاء بر شیعیان هم واجب شده است. 
 
اکبر تاجیک به اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: باید از این ماه نهایت استفاده را ببریم، صله‌رحم و کنار هم نشستن‌ها و دیگری قرآن خواندن در ماه نزول قرآن، برپایی نماز جماعت در هر سه وعده، همه از برکات وجود ماه مبارک رمضان است.
 
وی افزود: ماه رمضان ماه معنویت و ماه قرآن است، در مسجد جامع و اعضای هیئت که اینجا کار می‌کند و در طول این سالیان با قرآن مأنوس بوده‌اند همکاری خوبی بین جوانان و مردم وجود دارد‌.
 
خادم مسجد و مسئول هیئت در پایان خاطر نشان کرد: همه روزه  از ساعت ۱۷ جمع‌خوانی و جزء‌خوانی قرآن کریم راداریم که تا اذان مغرب ادامه یافته بعد از نماز مغرب وعشا نیز هر شب سفره افطار هم برقرار است.

منبع خبر/فاریاب خبر

انتهای خبر/ م.پ




سفره‌های همدلی در مساجد فاریاب انداخته شد

منبع:آرمـان
? سفره‌های همدلی در مساجد فاریاب انداخته شد