سرما به ۱۰ هزار هکتار باغ پسته در شهربابک خسارت زد

براثر سرما محصول ۱۰هزار هکتار از باغ های پسته شهرستان شهربابک هزار و ۹۴۷میلیارد تومان خسارت دیده است. گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سفر به استان کرمان وارد شهرستان شهربابک شده و از خسارت سرمازدگی در باغ های پسته این شهرستان بازدید کردند. در جریان بازدید این گروه و همراهان از خسارت سرمازدگی […]

براثر سرما محصول ۱۰هزار هکتار از باغ های پسته شهرستان شهربابک هزار و ۹۴۷میلیارد تومان خسارت دیده است.

گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سفر به استان کرمان وارد شهرستان شهربابک شده و از خسارت سرمازدگی در باغ های پسته این شهرستان بازدید کردند.

در جریان بازدید این گروه و همراهان از خسارت سرمازدگی در شهرستان شهربابک مطرح شد ؛ ۱۰ هزار هکتار از باغ های پسته شهرستان شهربابک و ۳۳۷۹ هکتار از باغ های گردو، زردآلو، آلو، بادام و… مجموعا ۱۳۳۷۹ هکتارخسارت دیده اند وپیش‌بینی می‌شود قریب به ۸ هزار و ۱۲۰ تن محصول پسته و ۵۸۴۱ تن سایر محصولات مجموعا ۱۳۴۴۱تن از محصولات باغی این شهرستان خسارت دیده باشندکه ارزش ریالی محصول خسارت دیده در این شهرستان هزار و۹۴۷میلیارد تومان برآورد شده است.

در این بازدید حسنی مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک و رستم پور مشاور معاون وزیر و مسئول طرح برنامه معاونت امور باغبانی،  آهنی مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی و حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی و مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، فرماندار ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرستان حضور داشتند.

فت فتو کرمان کرمان




سرما به ۱۰ هزار هکتار باغ پسته در شهربابک خسارت زد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? سرما به ۱۰ هزار هکتار باغ پسته در شهربابک خسارت زد