خصوصیت بارز فاطمه معصومه(س) ولایت‌مداری بود

مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان گفت: سفر حضرت معصومه(س) از ابتدا تا رحلتشان نشان‌ از به‌دنبال ولایت خدا رفتن و ولایت‌مداری ایشان دارد. حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله زمزم‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص دهه کرامت عنوان کرد: طبق یک رسم بسیار مبارک مابین تولد امام رضا علیه‌السلام و […]



مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان گفت: سفر حضرت معصومه(س) از ابتدا تا رحلتشان نشان‌ از به‌دنبال ولایت خدا رفتن و ولایت‌مداری ایشان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله زمزم‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص دهه کرامت عنوان کرد: طبق یک رسم بسیار مبارک مابین تولد امام رضا علیه‌السلام و خواهر بزرگوارشان فاطمه معصومه سلام‌الله علیها که ۱۰ روز است را دهه کرامت نام‌گذاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: به این علت دهه کرامت نامیده شده است که بین تولد دو کریم است، هم کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه و علی‌بن موسی‌الرضا(ع) که کراماتشان به همه شیعیان مخصوصاً ما ایرانی‌ها در همه زمان‌ها کرامات ایشان نمایان بوده است.

مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان اذعان کرد: دو شخصیت را داریم یکی معصوم و دیگری تأدیبه و معصوم که زمان شایسته و مناسبی است که ما از این مناسبت و نام‌گذاری استفاده کنیم برای شناخت این دو بزرگوار تا اینکه الگوپذیری کنیم برای زندگی و حیات طیبه‌ای که هدف از زندگی انسان، همین حیات طیبه هست.

فاطمه معصومه «فاطمه ثانی» لقب گرفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین زمزم‌زاده ادامه داد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها یک الگو هم برای بانوان هستند و برخی از علما طبق مکاشفاتی که داشتند حضرت فاطمه معصومه را فاطمه ثانی لقب داده‌اند.

وی اذعان کرد: در احوالات برخی دیگر از علما داریم که کسانی قصد زیارت حضرت زهرا(س) را به‌دلیل مخفی بودن آن دارند به زیارت حضرت معصومه(س) در قم بروند تا فیض زیارت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها نصیبشان بشود.

مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان افزود: یک الگوی انسان‌ساز برای بانوان حضرت معصومه و یک الگوی کامل برای آقایان امام‌رضا علیه‌السلام هستند، یعنی زن و مردم مسلمان شیعه در این دهه با توجه، توسل و مطالعه زندگی و آثار این دو وجود مقدس می‌توانند، راه را پیدا کنند و هدف از خلقت را توحید در زندگی که رسیدن به ولایت الهی هست، را پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمزم‌زاده ادامه داد: متأسفانه آن‌چه در جامعه ما مشهود است، نسبت‌به این دو بزرگوار هنوز شناخت کافی در بین توده مردم وجود ندارد و شناخت ما به شناخت‌های ظاهری منحصر می‌شود و عملاً از عمق برکات وجودی حضرات، سبک زندگی توحیدی این دو وجود نازنین بی‌خبر هستیم.

وی با بیان اینکه عدم شناخت حقیقی ائمه به‌خصوص این دو خواهر و برادر، راه نادرستی را به مردم معرفی می‌کند، گفت: این امر سبب شده است که بعضاً سمت الگوهای غیراسلامی و الگوهای شیطانی غرب و شرق متمایل شویم درحالی‌که این‌ها بهترین افرادی‌اند که خداوند متعال خلق کرده و احسن‌ترین حیات را داشتند، از سویی زیباترین خیر دنیا و آخرت برای ما به ارمغان می‌آورند، را در اختیار داریم.

مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان اذعان کرد: ان‌شاءالله که بتوانیم با زندگی این دو معصوم معزز آشنا شویم و بتوانیم که هم خواهران و هم برادران زندگی مقدس و حیات طیبه قرآنی را با الگو گرفتن از این دو عزیز به ثمر برسانیم که خیر دنیا و آخرت ما در این الگوپذیری است.

درپی ولایت خدا رفتن خصیصه بارز حضرت معصومه بود  

حجت‌الاسلام والمسلمین زمزم‌زاده یکی از خصوصیات بارز فاطمه معصومه را ولایت‌پذیری و به‌دنبال ولی خدا بودن عنوان کرد و گفت: سفر ایشان از ابتدای امر، اقامت در قم تا رحلتشان نشان‌ از درپی ولایت خدا رفتن بوده است که این اتفاقات و مسائل برای این معصومه مکرمه پدید آمده است یکی از مشکلاتی که ما داریم در جامعه امروزی فردگرایی است که برگرفته از مکتب لیبرالیسم و پایه آن یعنی اومانیست «انسان‌گرایی» است.

وی ادامه داد: اومانیستی یعنی هر فردی به‌دنبال زندگی خودش باشد درحالی‌که در مکتب اسلام خدای متعال در رأس همه امور است و خالق مطلق نیز خلیفه‌ای در عالم هستی دارد و آن هم ولی خداست، تمام برکاتی که در زندگی ما نمایان بشود در آن است که فیض الهی که همان رحمت الهی است شامل حال ما بشود و تمام توجه ما باید به ولی خدا باشد.

مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان در پایان خاطرنشان کرد: توجه به ولی خدا مطلبی بود که حضرت فاطمه معصومه آن را درک فرموده بودند و تمام زندگی‌شان را بر پایه توجه‌به ولی زمانشان امام رضا علیه‌السلام بنا نهاده بودند و در همین راه هم به سعادت ابدی نائل شدند.

انتهای خبر/ طهماسبی


خصوصیت بارز فاطمه معصومه(س) ولایت‌مداری بود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? خصوصیت بارز فاطمه معصومه(س) ولایت‌مداری بود