سرقت سیم‌ برق ۲۳ درصد کل سرقت‌های کرمان را به خود اختصاص داده است

کرمان – فت فتو – رییس‌پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کرمان گفت: سرقت سیم‌های برق ۲۳ درصد کل سرقت‌های این استان را به خود اختصاص داده است گفت: سرقت سیم برق در مرکز این استان طی سال جاری ۸۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. به گزارش فت فتو، سرهنگ یدالله حسن […]

کرمان – فت فتو – رییس‌پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کرمان گفت: سرقت سیم‌های برق ۲۳ درصد کل سرقت‌های این استان را به خود اختصاص داده است گفت: سرقت سیم برق در مرکز این استان طی سال جاری ۸۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش فت فتو، سرهنگ یدالله حسن پور روز پنجشنبه در گردهمایی تخصصی پیشگیری از وقوع جرم با موضوع پیشگیری و مقابله با سرقت تجهیزات برق با اشاره به اینکه ارتباط معناداری بین تعداد کارگاه‌های ضایعاتی و فراوانی سرقت‌های سیم برق در کرمان وجود دارد افزود: وجود بیش از ۷۰۰ کارگاه ضایعاتی در شهر کرمان بر میزان وقوع سرقت ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه طی هفت ماهه سال جاری هزار و ۵۰۰ مورد دستگیری سارقان و انهدام ۳۷ باند سرقت سیم های برق انجام شده است یادآور شد: ۸۴ درصد سرقت های سیم برق به ترتیب در شهرستان های کرمان، رفسنجان، جیرفت، سیرجان، زرند و بم بوده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: افزایش قیمت ها بویژه قیمت مس، عدم ساماندهی کارگاه های ضایعاتی، وسعت شبکه برق رسانی در این استان، عدم جایگزینی سیم های مسی قدیمی با کابل های خودنگهدار، سهولت سرقت سیم برق و فروش آسان آن و عدم بازدارندگی قوانین جزایی برای جلوگیری از تکرار جرم و سرقت سیم برق از دلایل افزایش سرقت سیم های برق در کرمان بوده است.

سرهنگ حسن‌پور، ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرم سرقت سیم های برق در مرکز استان و شهرستان ها تاکید کرد و ادامه داد: بررسی سو سابقه افراد در ارتکاب جرم سرقت نیز در محاکم قضایی باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید: 

کرمانِ تاریک

دُزد بود، مَرد نبود

به گزارش فت فتو، کابل خودنگهدار از انواع سیم و کابل است که هادی هایی از جنس آلومینیوم دارد و امروزه جایگزین سیم و کابل مسی شده است که به منظور انتقال و توزیع نیروی برق در خطوط هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.  

 حدود ۶۵۰ هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و غیره از خدمات شرکت توزیع برق شمال استان کرمان بهره مند می شوند.




سرقت سیم‌ برق ۲۳ درصد کل سرقت‌های کرمان را به خود اختصاص داده است

منبع: ایرنـا
? سرقت سیم‌ برق ۲۳ درصد کل سرقت‌های کرمان را به خود اختصاص داده است