سردار معروفی: اگر ‌عراق ظرفیت داشت‌ ۲۰ میلیون ایرانی را به اربعین می‌فرستادیم‌

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج صبح امروز در آیین افتتاحیه دوره دوم آموزش راویان مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه هایتک ماهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی، اظهار داشت: برای ما خیلی سخت است که در فراق عزیزترین […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج صبح امروز در آیین افتتاحیه دوره دوم آموزش راویان مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه هایتک ماهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی، اظهار داشت: برای ما خیلی سخت است که در فراق عزیزترین شخصیت جهان اسلام و سرباز ولایت، شهید سلیمانی از ایشان سخن بگوییم.

وی با اشاره به اینکه امروز کسانی که در حوزه جهاد تبیین و برای امیدآفرینی و جلوگیری از انشقاق دشمن و برای وحدت و همبستگی حول محور ولایت و جبهه حق در تلاش هستند مصداق ایستادگان مصداق در مقابل دشمنان خدا هستند، گفت: این افراد مسئولیت سنگینی در جنگ روانی و چند جانبه دشمن به عهده دارند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز جبهه تمام عیار دشمنان در مقابل حقیقت دین و انقلاب اسلامی ایستاده است، افزود: بزرگترین جهاد امروز برای اسلام، قرآن، کرامت اسلامی، شرافت، انسانیت، ناموس پرستی و … در حوزه جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اینکه باید برای استحکام درونی در خود و جامعه تلاش کنید، بیان کرد: امروز چیزی که جامعه را متزلزل می‌کند، عدم استحکام است؛ و استحکام باید ابتدا در وجود خود ما و پس از آن در جامعه ایجاد شود.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه در این راستا و در حوزه جهاد تبیین باید ارادت و ارده داشته باشیم، افزود: در اتفاقات سال قبل مشاهده کردیم که خیلی‌ها به ولی خدا ارادت داشتند اما ارده حمایت از ولی خدا را نداشتند و حاضر نشدند به میدان آمده و جامعه را با خود همراه کنند.

وی با بیان اینکه ارادت و اراده هر دو در کنار هم لازم است و هیچ کدام از اینها به تنهایی جواب نمی‌دهد، تاکید کرد: عکس این موضوع هم صادق است و در این حوزه داشتن ارادت هم ضرورت دارد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با ابراز اینکه اگر بخواهیم مکتب شهید سلیمانی را ترویج داده و آن را تفسیر و تبیین کنیم ابتدا باید آن را به درستی بشناسیم، تاکید کرد: باید حاج قاسم را شناخت تا بفهمیم امام مسلمین امام خامنه‌ای چرا این سرباز تربیت شده خود را، مکتب اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ کس در کشور به اندازه حضرت آقا شهید سلیمانی را نشناخته است، افزود: پنج گذشت در وجود حاج قاسم نهادینه شده بود و این شهید بزرگوار را به شخصیت تراز انقلاب اسلامی تبدیل کرده بود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی گذشت از گناهان داشت، گفت: این گذشت باعث شده بود حاج قاسم طهارت داشته باشد؛ شهید سلیمانی اهل گناه نبود، ایمان حقیقی و حسن ظن به خدا داشت؛ حسن ظن به خدا در وجود شهید سلیمانی نهادینه شده بود و بالاترین قدرت را خدا می‌دانست.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی از جان و مال و آبروی خود گذشته بود و هر کس گذشت‌ها را در خود نهادینه کند به مقام حاج قاسم خواهد رسید، افزود: در کنار همه اینها ایمان واقعی، بصیرت، صبر، ولایت باوری  و صدق در اخلاص هم در وجود سردار سلیمانی نهادینه شده بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با بیان اینکه دو اصل امام‌شناسی و دشمن‌شناسی پایه بصیرت است که سردار سلیمانی این دو اصل در خود نهادینه کرده بود و هرگز از مسیر ولایت خارج نشد، ادامه داد: متاسفانه هنوز نمی‌توانیم نسخه‌های امام امت را اجرایی کنیم چون با مولفه امام شناسی به آن نگاه نکرده و با نگاه سیاسی و حزبی به آن نگاه می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور، با اشاره به اینکه اگر کشور عراق و ظرفیت مرزها توان داشت، ۲۰ میلیون ایرانی را به اربعین می‌فرستادیم گفت: دشمن به دنبال انشقاق قومی و مذهبی است.

سردار معروفی با بیان اینکه امسال دشمن تمام تلاش خود را برای نیامدن مردم به عزاداری دهه اول محرم و کمرنگ کردن مجالس عزای امام حسین علیه السلام به‌کار گرفت، افزود: همه شاهد بودیم که رویش حضور امسال مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از همیشه بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بستر‌گذاری ظهور را با نسخه امامین انقلاب بسیار خوب جایگذاری کرده است، بیان کرد: با نگاه ولایی در مکتب اهل‌بیت (ع) می‌توان رویکرد اعتقادی حاج قاسم را لمس کرد.

سردار معروفی با بیان اینکه امروز در بسیج برای تدوین مکتب شهید سلیمانی در حال برنامه‌ریزی و کار هستیم، افزود: روایت پیشرفت یکی از این قطعه‌ها در بسترسازی آموزش نظامات مکتب حاج قاسم است که مثلثی سه ضلعی به اضلاع، زیبایی اندیشه در عمل، حی بودن خون شهید سلیمانی و رفاقت در جبهه حق است.

وی تاکید کرد: اگر فقرا را زیبا ببینیم، سینه‌خیز برای رفع مشکل آنان حرکت می‌کنیم برای ناموس‌جان می‌دهیم، چون ناموس‌پرستی را زیبا می‌بینم و در دوران هشت سال دفاع مقدس دامان ناموس را پاک نگه داشته‌ایم و ۱۸۸ هزار شهید را برای این پاکی تقدیم کردیم، قلم دشمن را شکستیم پس ما ناموس پرستیم و این را از امام حسین(ع) خود آموخته‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج فرصت را دومین ضلع دوم نامید و گفت: خون شهید سلیمانی خطرناکتر است از سرلشکر سلیمانی و رهبر انقلاب بیان کردند؛ خون سردار انقلاب را زنده کرد و این در تشیع پیکر سردار مشهود بود.

وی ادامه داد: اگر خانواده شهید سلیمانی توان داشت پیکر این شهید را در استان‌های دیگر تشییع می‌کرد جمعیت چند برابر این جمعیت می‌شد و شهادت حاج قاسم ثابت کرد ملت ایران هوشمند است و انقلاب هم زنده است و امروز نماد ملت ایران حاج قاسم است و اولین علامت حی بودن انقلاب مردم هستند و پای این انقلاب هم مردم ایستاده‌اند.

سردار معروفی بیان کرد: شهادت حاج قاسم ثابت کرد ملت ایران هوشمند و انقلاب هم زنده است و پای این انقلاب هم مردم ایستاده‌اند و رافع بحران مردم هستند.

وی سومین و آخرین ضلع را رفاقت در جبهه حق نامید و گفت:  باید در جبهه حق رفیق و همدل یکدیگر بود و باید حاج قاسم را تولید و تکثیر کنیم و این شدنی است و این فرصت برای انقلاب اسلامی وجود دارد.

انتهای پیام/۵۱۱/




سردار معروفی: اگر ‌عراق ظرفیت داشت‌ ۲۰ میلیون ایرانی را به اربعین می‌فرستادیم‌

منبع: تسنــیم
? سردار معروفی: اگر ‌عراق ظرفیت داشت‌ ۲۰ میلیون ایرانی را به اربعین می‌فرستادیم‌