سامانه ستاره وزارت اقتصاد راه جدید، اعتبار سنجی و تضامین بانکی/ برخی بانک ها خود سدمعبر توسعه هستند

سید احسان خاندوزی گفت: در این سامانه اطلاعات مالی مردم و اعتبارات آنها را ثبت خواهیم کرد تا براحتی با هر ابزاری دارند بتوانند تسهیلات دریافت کنند. به گزارش “فت فتو “سیداحسان خاندوزی در شورای اداری شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه  بعد از شنیدن گلایه های فعالان اقتصادی این شهرستان که عنوان کردند ما […]

سید احسان خاندوزی گفت: در این سامانه اطلاعات مالی مردم و اعتبارات آنها را ثبت خواهیم کرد تا براحتی با هر ابزاری دارند بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش “فت فتو “سیداحسان خاندوزی در شورای اداری شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه  بعد از شنیدن گلایه های فعالان اقتصادی این شهرستان که عنوان کردند ما برای انقلاب خون داده ایم و پیروز شدیم اما برای رشد اقتصاد در حال جان دادن هستیم و بانک ها توجهی ندارند، گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته، مسیر اقتصادی کشور مسیری روشنی است.

وی در ادامه گفت: همه ی مسیر های پیشرفت شهرها و استان ها از یک جاده نمی گذرد، و هر شهر و استانی بر اساس پتانسیل ها و ظرفیت های خودش باید مسیرش را مشخص و نقشه راه تدوین کند و ما هم تسهیل کننده این مسیر خواهیم بود.

خاندوزی تاکید کرد: طبق تجربیاتی که مشهود است، بخش ها و مناطقی که مزیت های ویژه خود را دریافتند و قدرت بسیج امکانات و عوامل خود را  داشته اند، حتی در شرایطی که مورد اقبال و توجه دولتمردان نبودند، توانستند راه پیشرفت خود را هموار کنند.

وزیر اقتصاد بر لزوم کنار هم چیدن اضلاع مختلف پیشرفت اقتصادی تاکید کرد و افزود: این اقدام منجر به اقتصاد پایدار و اشتغال می شود در حالی که این شهر بیشترین نخبه را در کل کشور گسترانده است که باید این افراد هم در کنار هم بر یک موضوع با اولویت به اتفاق نظر رسیده و کار را برای پیشرفت توسعه جلو ببرند.

وی در واکنش به صبحت های نماینده مردم سه شهرستان جنوبی مبنی بر مهاجرت ۵۰ درصدی مردم از شهرستان بافت، ارزوئیه و رابر، عنوان کرد: ما از بعد دیگری می نگریم و آن را به صادرات انسان های خوش فکر و باسواد تعبیر می کنیم، اگر از این سرمایه اجتماعی در راستای توسعه استفاده شود و هر کدام از آنها حتی به اندازه قطره ای نقش آفرینی کنند، حتما پیشرفت منطقه خواهید داشت.

خاندوزی ادامه داد: مساله زیرساخت ها و راه های مواصلاتی در این سه شهرستان باید حل شود و پیگیری ویژه ای در این زمینه خواهیم داشت اما سوال این است که چطور جاده ای که مسیر عبور سه شهرستان است، بعد از  ۱۵ سال، هنوز به بهره بردرای نرسیده است؟ باید از منابع و ظرفیت های داخلی استان برای تسریع در پروژه ها استفاده شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: نمی شود فقیر زندگی کرد در حالی که سرمایه راکد بلا استفاده در کشور زیاد است و ما برروی معادنی (منظور معادن سنگ آهن و … نیست) از انواع سرمایه ها خوابیده ایم و توجیه فقر پسندیده نیست.

وی تاکید کرد: شبکه بانکی کشور باید نگاه  تسهیل دهی و خدمات خود را اصلاح کند زیرا نباید در همه مناطق  با یک ابزار تضامین درخواست کرد و حتما ملک در نقطه ای خاص باشد؟ آیا نمی توان از اعتبارات اشخاص استفاده کرد؟ بانک های که خودشان مانع هستند اجازه رشد و توسعه نمی دهند، بنابراین به دنبال رفع این موانع هستیم.

خاندوز با بیان اینکه از سامانه ستاره به زودی رونمایی خواهیم کرد، گفت: در این سامانه اطلاعات مالی مردم و اعتبارات آنها را ثبت خواهیم کرد تا براحتی با هر ابزاری دارند بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: دومین طرحی که برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است اعتبار سنجی است، به این صورت کارفرمایی که ۲۰ سال در حال تداوم و توسعه یک شغل است و خوش حساب است اعتبارش ذخیره می شود و بر اساس این اعتبار دریافت تسهیلات خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات را در بحث تسهیلات و اشتغال زایی را با محوریت راهبر شغلی از سوی کمیته امداد امام خمینی کرمان حل کرده ایم.

انتهای پیام/ طهماسبی
 




سامانه ستاره وزارت اقتصاد راه جدید، اعتبار سنجی و تضامین بانکی/ برخی بانک ها خود سدمعبر توسعه هستند

منبع:آرمـان
? سامانه ستاره وزارت اقتصاد راه جدید، اعتبار سنجی و تضامین بانکی/ برخی بانک ها خود سدمعبر توسعه هستند