ساختمان نظام پزشکی در شأن پزشکان رفسنجان نیست

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان رفسنجان از وضعیت ساختمان نظام پزشکی رفسنجان انتقاد کرد. دکتر علیرضا وکیلیان شامگاه سوم شهریورماه در مراسم بزرگداشت روز پزشک در رفسنجان اظهار کرد: هیچ سرنوشتی بیشتر از پزشک بودن نمی‌تواند برای انسان مسئولیت ایجاد کند. وی بیان کرد: هوش مصنوعی شاید بتواند جایگزین خیلی از مسائل در […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان رفسنجان از وضعیت ساختمان نظام پزشکی رفسنجان انتقاد کرد.

دکتر علیرضا وکیلیان شامگاه سوم شهریورماه در مراسم بزرگداشت روز پزشک در رفسنجان اظهار کرد: هیچ سرنوشتی بیشتر از پزشک بودن نمی‌تواند برای انسان مسئولیت ایجاد کند.

وی بیان کرد: هوش مصنوعی شاید بتواند جایگزین خیلی از مسائل در جامعه بشود اما هنوز جای تردید است که بتواند جای پزشکان را بگیرد و این امر نشان دهنده عمق و وسعت کار پزشکان است.

وکیلیان به افزایش آمار پزشکان در بعد از انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: طبق آمار در ۴۰ سال گذشته تعداد پزشکان ۱۲ برابر، داروساز ۱۵ برابر، دندانپزشکان ۲۲ برابر، متخصصان ۱۰ برابر و فوق‌تخصص‌ها نیز اوج گرفته است.

وی در ادامه به رشادت‌های جامعه  پزشکی و بهداشت و درمان در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآورشد: در زمان کرونا در کشور تعداد ۳۰۰ پزشک جان خود را فدای خدمت به هموطنان کردند و رفسنجان نیز از این قاعده مستثنی نبود و دو تن از عزیزان جامعه بهداشت و درمان شهرستان شهیده زهرا حسن‌رمضانی و دکتر حسین آذین به شهادت رسیدند که نام و یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی رفسنجان در ادامه به فعالیت‌های این سازمان و به نامه اخیر درخواست افزایش تعرفه‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: این خواسته همه پزشکان است و عدالت در سلامت و حفظ کیفیت کار منوط به این است که ظرفیت‌های ما توسعه و احترام به جامعه پزشکی افزایش پیدا کند.

وکیلیان نداشتن فضای مناسب برای برگزاری جلسات مهم با اعضا و جلسات هیئت بدوی را یکی از دغدغه‌های اعضای سازمان نظام پزشکی شهرستان رفسنجان خواند و ادامه داد: در حال حاضر ساختمان کوچکی در اختیار داریم که در شأن پزشکان شهرستان نیست و نیازمند کمک شهرداری و فرمانداری شهرستان برای داشتن مکان مناسب هستیم. برای رفاه حال پزشکان  نیازمند کمک مجتمع مس سرچشمه هستیم تا اعضای این سازمان بتوانند از امکانات این مجتمع نیز بهره‌مند شوند.

مالیات پلکانی پزشکان دور از انصاف است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان نیز در این مراسم با تبریک روز پزشک، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان جدا از سازمان نظام پزشکی نیست و یکی از رسالت‌های مهم این دانشگاه دفاع از منافع پزشکی و پیراپزشکی و رشته‌های مربوط به پزشکی است و نظام پزشکی یک سازمان مردم نهاد و پشتوانه محکم برای دانشگاه علوم پزشکی  می‌تواند باشد.

دکتر وحید محمدی‌شاهرخی ادامه داد: متأسفانه آنچنان که باید و شاید به پزشک و قشر پزشکی توجه نمی‌شود اما شما با تمام مشکلات با تمام وجود به کار خود عشق می‌ورزید و به جامعه خدمت می‌کنید.

وی با بیان این‌که باید به این طبقه از جامعه توجه ویژه شود، تصریح کرد: مالیات پلکانی و سقف پلکانی برای دریافتی پزشکان دور از انصاف و عدالت است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تأکید کرد: باید تعامل بین دانشگاه علوم‌پزشکی و سازمان نظام پزشکی بیشتر شود زیرا بسیاری از قوانین که ابلاغ می شود از عدم آگاهی کافی است و تعامل می‌تواند در بسیاری از تصمیمات موثر باشد.

انتهای پیام




ساختمان نظام پزشکی در شأن پزشکان رفسنجان نیست

منبع: ایـسنا
? ساختمان نظام پزشکی در شأن پزشکان رفسنجان نیست