زیرساخت‌ها در سال‌های اخیر متناسب با رشد زندگی دیجیتال توسعه نیافته است

حسین جلالی گفت: متأسفانه خدمات اینترنت پاسخگو مصرف کننده نیست و شیوع بیماری کرونا نیز موجب شده است که مردم دورکاری کنند و مدارس نیز به صورت مجازی برگزار شود؛ بنابراین حجم استفاده از اینترنت بسیار زیاد است و این در حالی است که زیر ساخت های لازم برای این حجم فراهم نیست. به گزارش […]

حسین جلالی گفت: متأسفانه خدمات اینترنت پاسخگو مصرف کننده نیست و شیوع بیماری کرونا نیز موجب شده است که مردم دورکاری کنند و مدارس نیز به صورت مجازی برگزار شود؛ بنابراین حجم استفاده از اینترنت بسیار زیاد است و این در حالی است که زیر ساخت های لازم برای این حجم فراهم نیست.

به گزارش فت فتو؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه وضعیت نامناسب اینترنت در کشور بخشی به دلیل ناهمگون بودن و ناهماهنگی بین سیستم ها است، گفت: متأسفانه ما هنوز یک نوع بی عدالتی و تبعیض را در ارائه خدمات شاهد هستیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی از روستاها هنوز خدمات به صورت ۲G است و حال آنکه در مرکز برخی از شهرها خدمات به صورت ۴G ارائه می شود که بخشی از این مسائل به دلیل دکل ها و تجهیزات تلفن همراه است که به دلیل تحریم ها و برخی از مسائل دیگر تحویل داده نشده اند.

عضو هئیت رئیسه کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز کرد: متأسفانه برخی از ناهمگون سازی ها بر می گردد به این مسئله که برخی خدماتشان را از طریق اپراتور ایرانسل تقویت کرده اند و با اپراتور همراه اول و ADSL نمی توانند کار کنند و برخی دیگر خدمات همراه اول را دارند و ایرانسل و ADSL  را انجام نمی دهند.

وی بیان کرد: متأسفانه خدمات اینترنت تا پشت درب منازل قرار می گیرد و زمانی که فرد در منزل قرار می گیرد، اینترنت در حیاط یا پشت درب منازل موجود است اما در واحد مسکونی اینترنت نیست و این عواملی است که سرعت و پهنای باند را برای فرد مصرف کننده تحت تأثیر قرار می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی اظهار کرد: متأسفانه خدمات اینترنت ما خدماتی است که در سال های اخیر برای ۲۰ میلیون نفر تعریف شده است اما هم اکنون تعداد مصرف کننده ما ۴۰ میلیون است و بنابراین سرعت کنونی پاسخگو مصرف کننده نیست؛ چرا که زندگی امروز مردم، زندگی دیجیتالی شده است و مردم تمام امور زندگی خود را اعم از خرید، کارهای روزمره، کارهای بانکی و غیره از طریق اینترنت انجام می دهند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا نیز موجب شده است که مردم دورکاری کنند و مدارس نیز به صورت مجازی برگزار شود؛ بنابراین حجم استفاده از اینترنت بسیار زیاد است و این در حالی است که زیر ساخت های لازم برای این حجم فراهم نیست.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید هر چه زودتر زیر ساخت ها را مطابق با مصرف کننده افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه وزیر ارتباطات از جمله وزرای موفق، متخصص و متعهد در این زمینه است، خاطر نشان کرد: در زمینه ارتقا زیر ساخت ها نباید کم کاری شود چرا که یکی از سختی هایی که مردم با آن مواجه هستند، مسئله کاهش سرعت اینترنت و عدم خدمات دهی است.

انتهای پیام/




زیرساخت‌ها در سال‌های اخیر متناسب با رشد زندگی دیجیتال توسعه نیافته است

منبع: دانــا
? زیرساخت‌ها در سال‌های اخیر متناسب با رشد زندگی دیجیتال توسعه نیافته است