زمینه سرمایه‌گذاری چینی‌ها در صنایع پایین‌دستی کرمان فراهم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی کرمان برای سرمایه‌گذاران خارجی از جمله چینی‌ها فراهم است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، امیر حسن‌زاده صبح امروز در دیدار با شو وی سرکنسولگر چین در بندرعباس اظهار داشت: ارتباط ایران و چین در بهترین سطح است و چین مسیر توسعه را […]


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی کرمان برای سرمایه‌گذاران خارجی از جمله چینی‌ها فراهم است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، امیر حسن‌زاده صبح امروز در دیدار با شو وی سرکنسولگر چین در بندرعباس اظهار داشت: ارتباط ایران و چین در بهترین سطح است و چین مسیر توسعه را با دانش و تکنیک به خوبی جلو رفته است.

وی با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در غزه و سکوت جامعه جهانی تصریح کرد: ایران به عنوان قدرت منطقه با صراحت این جنایت‌ها را محکوم می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در ادامه سخنان خود از تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون سخن به‌میان آورد و ابراز داشت: کشور ما هرچند همیشه در تحریم بوده است، اما این تحریم‌ها روز‌به‌روز برای ما تبدیل به فرصت شده است.

حسن‌زاده با اشاره به پیشرفت‌های استان کرمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: تا چند سال قبل سنگ خام از معادن استان کرمان صادر می‌شد اما امروز به تولید شمش رسیده‌ایم.

وی از فعالیت ۱۰۷ واحد دانشگاهی در استان کرمان خبر داد و چهار فصل بودن استان کرمان، عبور دو زون بزرگ زمین‌شناسی دنیا از کرمان، انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر با توجه به ۳۰۰ روز آفتابی، ۹ اثر ثبت جهانی یونسکو و تولید حدود ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌ها و جذابیت‌ها برای سرمایه‌گذاران برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اضافه کرد: استان کرمان از نظر اقتصادی غنی است و بسته مناسبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به‌شمار می‌رود.

حسن‌زاده با اشاره به راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال کشور در استان کرمان بیان داشت: یکی از شرکت‌های چینی وارد کنسرسیوم اشتغال در استان کرمان شده است.

وی با تاکید دوباره بر این موضوع که استان کرمان آماده سرمایه‌گذاری خارجی است، اظهار کرد: رویکرد استان کرمان در زمینه سرمایه‌گذاری به سمت صنایع پایین‌دستی بوده و زمینه‌های این بخش نیز مشخص شده است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: شهرک تخصصی ذیل مجموعه گل‌گهر با ۵۰۰ هکتار زمین و زیرساخت‌ها در سیرجان آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان کرمان در حوزه سلامت و درمان بیان داشت: گردشگری پزشکی سلامت را در استان دنبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: حدود ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان کرمان تولید می‌شود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای در این زمینه وجود دارد.

حسن‌زاده در ادامه با استقبال از همکاری دو طرفه بین چین و استان کرمان بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در زمینه‌های متنوع با طرف چینی به مرحله انعقاد تفاهمنامه برسیم.

وی با بیان اینکه سفیر چین در ایران در دیدار با استاندار کرمان از علاقه چینی‌ها به ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان خبر داد، ابراز کرد: کرمان فضای هتلینگ خوبی دارد و رتبه نخست بوم‌گردی‌ها در کشور را داریم و منتظر گردشگران چینی در کرمان هستیم.

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان کرمان به تیم اقتصادی با حضور دولت، بخش خصوصی و افراد موثر رسیده‌ایم، بیان داشت: رتبه کسب و کار استان کرمان از ۳۱ به ۱۲ رسیده است و در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه یک کشور را داریم و فضا برای سرمایه‌گذاری مشترک مناسب است.

وی اضافه کرد: آشیانه تعمیرات هواپیما در استان کرمان فعال می‌شود که یکی از بهترین مرکز در خاورمیانه به‌شمار می‌رود و امیدواریم بتوانیم، پرواز کرمان – پکن را راه‌اندازی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: چینی‌ها در معادن کرمان با شرکای ایرانی کار می‌کنند و می‌توان ذیل قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین فعالیت‌های گسترده‌تری را انجام داد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های جنوب استان طی سال جاری و نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان در سال آینده از سرمایه‌گذاران و مدیران چینی برای حضور در این برنامه‌ها دعوت به‌عمل آورد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش





زمینه سرمایه‌گذاری چینی‌ها در صنایع پایین‌دستی کرمان فراهم است

منبع: فــارس
? زمینه سرمایه‌گذاری چینی‌ها در صنایع پایین‌دستی کرمان فراهم است