زمینه آزادی ۲۱ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های کرمان فراهم شد

کرمان – فت فتو – رییس‌کل دادگستری استان کرمان از ایجاد زمینه آزادی ۲۱ مددجوی جرائم غیرعمد به مناسبت هفته بسیج و براساس همکاری بسیج حقوقدانان و ستاد دیه خبر داد. به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست هیات امنای ستاد […]

کرمان – فت فتو – رییس‌کل دادگستری استان کرمان از ایجاد زمینه آزادی ۲۱ مددجوی جرائم غیرعمد به مناسبت هفته بسیج و براساس همکاری بسیج حقوقدانان و ستاد دیه خبر داد.

به گزارش روز شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست هیات امنای ستاد دیه این استان با اعلام این خبر افزود: از این تعداد هفت نفر به دلیل چک و مابقی به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های کرمان حضور دارند.

وی با اشاره به لزوم تداوم برگزاری جشن‌های گلریزان اظهار داشت: باید در ستاد دیه به نحوی اقدام شود که در طول سال درآمدزایی عمومی برای ستاد دیه داشته و مبالغ جزئی از سوی مردم برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند جمع‌آوری شود.

در حال حاضر ۲۵۴ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارند.

ارجاع ماهانه هشت هزار پرونده به دادگاه‌های شهرستان کرمان

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: با توجه به فعالیت ۴۱ شعبه دادگاه در این شهرستان، به طور متوسط ماهانه بالغ بر هشت هزار پرونده به این شعب وارد می شود که نشان دهنده حجم بالای کار در این حوزه است.

اکبر مختاری در جمع کارکنان اداری و قضایی شهرستان کرمان اظهار داشت: حجم بالای ارجاع پرونده‌ها به دادگاه‌ها در شهرستان کرمان به حدی است که در برخی موارد بیش از ۹۰ درصد، کار اضافه به پرسنل تحمیل می‌ شود.

وی با تقدیر از همت جهادی قضات و کارکنان اداری به منظور حل مشکلات مردم، عنوان کرد: با توجه به اینکه خداوند در زمان خلقت انسان اسماء خود را به انسان تعلیم کرد و ملائک را درباره برتری های انسان توجیه کرد باید به اهمیت توجیه افراد درباره موضوعات مختلف توجه لازم صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه اقناع افکار عمومی از ضروریات حکمرانی در جامعه است که بر رضایتمندی عمومی تاثیرگذار است، تاکید کرد: اقناع و توجیه طرفین پرونده‌ از ضروریات کار قضایی است.

مختاری تصریح کرد: زبان و کار دستگاه قضایی، حقوقی است و ممکن است عامه مردم با اصطلاحات این حوزه آگاهی نداشته باشند و با توضیح موارد به مردم، میزان رضایتمندی آنها افزایش می یابد.

وی بر رعایت نظم اداری و خدمت صادقانه به مردم تاکید کرد و گفت: برای کار در حوزه قضایی باید ملزومات این حوزه را رعایت کرد.




زمینه آزادی ۲۱ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های کرمان فراهم شد

منبع: ایرنـا
? زمینه آزادی ۲۱ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های کرمان فراهم شد