رییس سازمان تبلیغات اسلامی: مراسم سالگرد شهیدسلیمانی باید مردمی بماند

کرمان– فت فتو– رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مردمی برگزار شدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی اصل است و باید حفظ شود. به گزارش فت فتو حجت‌الاسلام محمد قمی روز پنجشنبه در جمع اعضای کمیته مردمی ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان تاکید کرد: اصل برگزاری مراسم، به مردمی برگزار کردن آن […]

کرمانفت فتو– رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مردمی برگزار شدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی اصل است و باید حفظ شود.

به گزارش فت فتو حجت‌الاسلام محمد قمی روز پنجشنبه در جمع اعضای کمیته مردمی ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان تاکید کرد: اصل برگزاری مراسم، به مردمی برگزار کردن آن است.

وی با اشاره به برپایی موکب های مختلف به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در استان کرمان برای پذیرایی از زائران اظهارداشت: دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز بر فعالیت های مردمی در ترویج مکتب شهید سلیمانی است.

رییس سازمان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه تاکید کرد که از جنبه های مختلف برگزاری مردمی مراسم حاج قاسم باید روایت های خوبی تدوین و به جامعه منعکس شود.

به گزارش فت فتو حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: در تمامی شهرستان‌های استان کمیته مردمی برگزاری مراسم حاج قاسم تشکیل شده و باتوجه به پیش بینی ها از آمار زائران، اولویت بر اسکان زائران است.

آمادگی اسکان ۱۷ هزار زائر

وی با اشاره به اینکه ۷۰ تکیه و مسجد برای اسکان زائران حاج قاسم در شهر کرمان تجهیز شده است گفت: این مساجد دارای آشپزخانه هستند و یک وعده غذایی به زوار داده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه اسکان زائران در مساجد و تکایا از شب گذشته آغاز شده و زائران می‌توانند دو شب از این مکان‌ها استفاده کنند افزود: آمادگی اسکان ۱۷ هزار زائر در مساجد و تکایای شهر کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن راهنمای زائران حاج قاسم نیز برای گوشی های اندرویدی راه‌اندازی شده است بیان کرد: دیدار با خانواده‌های شهدای تشییع حاج قاسم نیز در برنامه است.

به گفته وی پنج موکب در ورودی‌های شهر کرمان راه‌اندازی شده که هم کار راهنمایی زائران را به عهده دارند و هم پذیرایی از زوار انجام می‌شود.

مسئول کمیته مردمی ستاد دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در کرمان افزود: تاکنون حدود ۷۰ موکب و ایستگاه صلواتی در محدوده گلزار شهدای کرمان مستقر شده که به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: همچنین با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در امامزادگانی که در مسیرهای منتهی به شهر کرمان قرار دارند خدمات‌رسانی به زائران حاج قاسم انجام می‌شود.

حقانی با عنوان اینکه ۶۱ شهید تشییع وجود دارد که تعدادی از آنان از استان‌های دیگر هستند گفت: مراسم یادواره شهدای تشییع در مهدیه مسجد صاحب الزمان(عج) کرمان با حضور خانواده آنان برگزار می‌شود.




رییس سازمان تبلیغات اسلامی: مراسم سالگرد شهیدسلیمانی باید مردمی بماند

منبع: ایرنـا
? رییس سازمان تبلیغات اسلامی: مراسم سالگرد شهیدسلیمانی باید مردمی بماند