رکن اصلی جهاد تبیین توجه به منطق و عقلانیت است

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور گفت: یکی از ارکان جهاد تبیین که تاثیر دائمی دارد توجه به منطق و عقلانیت است. حجت‌الاسلام محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «فت فتو» گفت: یکی از ارکان جهاد تبیین توجه به منطق و عقلانیت است؛ بیان مسائل و به ویژه […]

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه راور گفت: یکی از ارکان جهاد تبیین که تاثیر دائمی دارد توجه به منطق و عقلانیت است.

حجت‌الاسلام محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «فت فتو» گفت: یکی از ارکان جهاد تبیین توجه به منطق و عقلانیت است؛ بیان مسائل و به ویژه مواضع سیاسی و گره زدن آن‌ها با احساسات مردم به همان سرعتی که در دل مردم می‌نشیند و تاثیر می‌گذارد با همان سرعت هم رنگ می‌بازد.

وی افزود: در تبیین جریان اغتشاشات اخیر کشور و اهداف آن‌ها اگر بخواهیم صرفا از احساسات مذهبی مردم بهره بگیریم شاید بتوانیم در کوتاه مدت تاثیرگذار باشیم اما آنچه که می‌تواند تاثیر دائمی و همیشگی داشته باشد تبیین عقلانی مواضع است.

حجت‌الاسلام محمودی بیان‌کرد: اتفاقات تلخی که در کشور ما رقم می‌خورد اگر چه چهره خبیث دشمن را رسواتر از هر زمان دیگری می‌کند اما فرصتی برای برگشت به گذشته و تامل در کوتاهی‌ها را برای ما فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: آنچه امروز کف خیابان می‌بینیم فارغ از تبلیغات دشمن و فریب رسانه‌ها و فارغ از تمام گرفتاری‌های فسادی و معضلات اجتماعی حاصل کم‌کاری‌های ماست.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت راور گفت: اگر نظریه حاکمیت اسلام در همه امور زندگی و شئون بشری به درستی و با مبنای عقلی خودش و منطقی برای فرزندان این مرز و بوم و این کشور و ملت تبیین می‌شد امروز حاصل این حجم از تزلزل در میان قشر نوجوان نبود و این خودش نشانه ضعفی است که ما در جهاد تبیین و تبیین موضوعات خاص نوجوانان و جوانان داشته‌ایم.

وی بیان کرد: برای تبیین دو مکمل اصلی وجود دارد یکی تفهیم که قبل از تبیین باید مورد توجه قرار بگیرد و یکی تبلیغ که بعد از آن باید مدنظر قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: در حقیقت اگر بخواهیم در مسیر تبیین گام برداریم باید از پل تفهیم رد شده باشیم؛ بدون مطالعه و بدون تجزیه و تحلیل نمی‌توانیم تبیین کنیم.

وی گفت: در فضای اغتشاشات بارها مطالب کذب از زبان رسانه‌های معاند شنیدیم و قبل از تفهیم حقیقت شروع به قضاوت کردند؛ بنابراین قبل از اینکه بخواهیم حقیقت را بیان کنیم باید حقیقت را بفهمیم و سطح آگاهی سیاسی و دینی خود را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام محمودی عنوان‌کرد: نباید از نظر دور داشت که فهم حقیقت مستلزم مطالعه است؛ پس باید با آگاهی تبیین را انجام دهیم و بعد از تبیین هم نباید تصور کرد که وظیفه ما به پایان رسیده؛ همان‌طور که ذکر شد مکمل تبیین علاوه بر تفهیم تبلیغ هم هست.

وی در پایان گفت: بعد از تبیین آنچه فهمیده‌ایم باید به تبلیغ و اطلاع‌رسانی آن هم بپردازیم.

انتهای خبر/کارگرزاده




رکن اصلی جهاد تبیین توجه به منطق و عقلانیت است

منبع:آرمـان
? رکن اصلی جهاد تبیین توجه به منطق و عقلانیت است