راهپیمایی ۲۲ بهمن در استان کرمان؛ از حضور چشمگیر بانوان کرمانی تا خروش مردم دارالولایه جیرفت

فت فتو/کرمان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن همراه با جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان، دیار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد. به گزارش فت فتو مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه کرمان مانند گذشته در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن حضور یافتند. مردم پایتخت مقاومت جهان اسلام به یاد فرزند […]

فت فتو/کرمان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن همراه با جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان، دیار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

به گزارش فت فتو مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه کرمان مانند گذشته در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن حضور یافتند.

مردم پایتخت مقاومت جهان اسلام به یاد فرزند برومند این دیار سپهبد شهید حاج قاسم‌سلیمانی با حضور پرشور خود بار دیگر با آرمان‌های والای امام راحل(ره) و رهبری تجدید میثاق کردند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن از محل چهارراه طالقانی شهر کرمان آغاز شده و تا میدان عاشورای این شهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش فت فتو، مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرستان‌های استان کرمان به شرح زیر است:

بافت: از چهارراه آموزش و پرورش تا چهارراه صاحب الزمان(عج)؛ انار: از میدان بسیج تا امامزاده محمد صالح علیه السلام؛ کوهبنان: از چهارراه امام خمینی تا حسینیه سیدالشهداء؛ راور: از میدان انقلاب تا حسینیه کبیر؛ نرماشیر: از خیابان معلم تا مسجد جامع؛ بردسیر: از میدان امام خمینی(ره) تا امامزاده سید محمد علیه السلام؛ جیرفت: از میدان شهید حاج قاسم سلیمانی تا حسینیه شهداء؛ رفسنجان: از میدان قدس تا میدان انقلاب؛ قلعه‌گنج: از مقابل بخشداری مرکزی تا بلوار شاهد؛ فهرج: از میدان امام علی علیه السلام تا مسجد جامع؛ ریگان: از مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام تا مصلی؛ رودبار: از حوزه ابوذر سپاه تا مصلی؛ بم: از روبروی خیابان کوثر تا میدان امام خمینی(ره) عنبرآباد: از میدان شاهد تا چهارراه مسجد جامع؛ فاریاب: از مسجد جامع تا میدان سرداران و منوجان: از مقابل بانک کشاورزی تا ورزشگاه شهید سلیمانی.

به گزارش خبرنگار فت فتو، در مسیر راهپیمایی شهر کرمان چای صلواتی یا پرچم ایران و پلاکاردهای با شعارهای منقش به “همه آمدیم”، “ایران استوار ۴۴ سال افتخار” و … بین مردم توزیع می‌شود.

کودکان بادکنک سه رنگ سبز، سفید و قرمز یا پرچم ایران در دست دارند و در خیابان‌ها بدون هراس از تردد خودروها شامانه می‌دوند.

“مرگ بر آمریکا و اسرائیل”، “الله اکبر، خامنه‌ای رهبر”، “یا حجت ابن الحسن عجل علی ظهورک” از جمله شعارهای مرد و زن کرمانی در راهپیمایی امروز است. ضمن اینکه شاهد حضور چشمگیر بانوان کرمانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تجدید پیمان با آرمان های امام و انقلاب هستیم.

از حنجره بانوان و مردان کرمان صدای “جوان انقلابی ذلت نمی‌پذیرد”، “شعار کوبنده ما همین است قرآن جان تمام مؤمنین است”، “بیعت ما بیعت خداییست”، ” در بهار آزادی جای شهدا خالیست” و “خون سلیمانی ما می‌جوشد ملت علیه دشمنان خروشد” شنیده می‌شود.

صدای سرودهای انقلابی برخی موکب ها به میزانی زیاد است که صدای شعاردهندگان به سختی شنیده می‌شود.

پرچم زرد رنگی به زبان فارسی و انگلیسی منقش به “مرگ بر آمریکا ” و پرچم‌های ایران نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند.

در حاشیه این راهپیمایی برخی در حال فروش بادکنک و شیپور به کودکان هستند و همزمان بخش هایی از شعارها را نیز فریاد می‌زنند.

جمعیت از خیابان‌های اطرافِ مسیر اصلی، به جمع راهپیمایان می‌پیوندند.

گفتنی است: قبل از سخنرانی پایانی مراسم ۲۲ بهمن در کرمان، بیانیه راهپیمایی قرائت شد و مردم با بانگ الله اکبر بندهای آن را تایید کردند.

جیرفتی ها هم وفاداری خود را اعلام کردند

به گزارش فت فتو، ۴۴ سال را با فراز و نشیب های مختلف پشت سر گذاشتیم در کنار هم و با هم سختی ها و خوشی ها را در اردوگاه انقلاب و در پهنای ایران استوار سپری کردیم و الان در مسیر ۴۵ سالگی درختی گام برمی داریم که هزاران نهال و شاخ و برگ دارد و چترش فراتر  از  کشورمان گسترده شده  است.

جیرفتی ها امروز ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ همزمان با همه رفقای انقلاب  و کسانی که کمی دلخوری دارند، در جشن آغاز ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی در میعادگاه همیشگی یعنی میدان شهید حاج قاسم سلیمانی گرد هم آمدند  و با شعارهایی متفاوت تر و محکم تر از قبل با آرمان های انقلاب، امام، شهدا و ارزش ها تجدید بیعت کردند و با بانگ بلند پیام خود را به شرق و غرب مخابره نمودند و کور شدند  وطن فروشانی که  چشمشان به دهان غرب و شرق بود و کف و سوت می زدند.

همه آمدند و باز وفاداری خود را اعلام کردند امید است مسئولان نیز پیام این حضور  خالصانه  و عاشقانه را دریافت کنند و روز و شب برای جبران این همه شور و وفا تلاش نمایند . 

با دو دهه نودی

مائده  که پرچم  سه رنگ  را در دست داشت، می گوید: آمدم راهپیمایی ۲۲ بهمن و بگویم من دختر ایرانی هستم و از نسل حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام.

فاطمه نیز می گوید: آمدم  نشان بدهم که همیشه پشت وطنم هستم و برای سربلندی کشورم تلاش می کنم و امیدوارم هم رکاب مهدی زهرا(عج) باشم. 

مصیب که دهه هفتادی است اینگونه می گوید: امروز حضور مردم نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی است و مسئولان باید قدردان مردم و این حضور باشند. 

سعید سالار گنجی مسئول کانون بسیج هنرمندان جیرفت در حاشیه آئین گرامیداشت ۴۴ سال افتخار  در گفت و گو با فت فتو اظهار کرد:  حضور  بی سابقه مردم نشان داد هرجایی مسئولان با مردم صادقانه و با زبان خودشان ارتباط بگیرند مردم پای کار هستند. 

وی  به عفو پدرانه نیز اشاره کرد و مردم را قدردان این نگاه محبت آمیز  دانست و افزود: حضور مردم از برکات عفو عمومی است و یکی از پیامدهای آن همین حضور عاشقانه است که اگر مردم را دریابند مردم هستند و اگر جایی هم گله ای است باید جبران شود. 

به گزارش فت فتو، خداداد امینی روش رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جیرفت در آغاز آیین گرامیداشت جشن افتخار و اقتدار ایران استوار گفت: اینکه مردم ایران در راستای تجدید میثاق دوباره همچنان گذشته حماسه ای با شکوه خلق کردند جای تقدیر است. 

وی ایران استوار و ایران سرافراز را نمودی از حضور همه اقشار مختلف عنوان کرد و افزود: امروز مردم جیرفت با حضورشان همه نقشه های شوم دشمنان پلید را خنتی کردند و همه ملت ایران خوش درخشیدند و از این امتحان سرافراز بیرون آمدند. 

وی با تمجید از حضور سرافرازانه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: جیرفتی ها نیز همزمان با ملت ایران حماسه ای بزرگ خلق کردند که قدم هایشان بوسیدنی است.

عفو پدرانه حامل یک پیام بزرگ است

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد نیز  خطاب به ملت ایران ور راهپیمایان در جیرفت گفت: شما دشمنان را ناامید کردید و رویکرد رهبری در عفو عمومی حامل یک پیام تاریخی است و افرادی که خواسته و ناخواسته در حوادث اخیر در زمین دشمن بازی کردند، متوجه شدند که ملت پای نظام و انقلاب است. 

اعظمی خطاب به جوانان، زنان و دانشگاهیان و همه اقشار  گفت: اینجا شهر جیرفت است که افتخار دارد روزی میزبان رهبر معظم انقلاب بوده  و همچنان وفادار هستند و خواهند بودند. 

احمد بلندنظر فرماندار جیرفت نیز دهه فجر را فرصت مناسب برای بیان دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: ما آمدیم بگوییم پشیمان نیستیم و همواره پا به پای انقلاب هستیم و آمدیم تا شرمنده شهدا نباشیم و همه  فرزندان ملت ایران هستیم و افتخار نوکری مردم را داریم. 

وی استقلال جنوب استان کرمان را مطالبه مردم عنوان کرد که در حال محقق شدن است. 

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت نیز با اشاره به پیش بینی های امام‌ راحل از انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهد این فرموده امام هستیم که گفتند مردم ما از مردم زمان امام حسین علیه السلام وفادارتر  هستند و امروز حضور مردم این جمله امام راحل را تعبیر کرد. 

وی افزود :مردم جیرفت ثابت کردند اینجا سرزمین ولایت و سرزمین ملت دشمن شکن است. 

امام جمعه جیرفت ناامیدی دشمن را از نشانه های  همدلی مردم دانست و گفت: مردم با حضورشان ثابت کردند که وصیت شهدا و امام را فراموش نخواهند کرد و دشمن بداند که سراسر ایران اسلامی مملو از مردم پر شور و با وفا است و به گفته امام دشمنان هم  هیچ غلطی نمی توانند بکنند. 

تارم با زبان انگلیسی پیام ملت ایران را خطاب به دشمنان اعلام کرد و با تقدیر ویژه از زنان با بصیرت و وفادار به انقلاب افزود:  می‌خواستند به عنوان آزادی، زنان را در برابر انقلاب قرار بدهند اما اینجا هم شکست خوردند و دهه فجر واقعا مبارک رقم خورد و کام همه با حضور عاشقانه مردم شیرین شد. 

به گزارش فت فتو، سرهنگ پاسدار محسن نسب امیری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت جیرفت نیز در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در جیرفت با تقدیر از حضور مردم در آیین تجدید میثاق با نظام و انقلاب گفت: جیرفت دارای قدمت ۷۰۰۰ ساله است مردمش را به عنوان همیشه در صحنه می شناسند و این حضور قابل ستایش است. 

وی افزود: دشمنان دندان تیز کرده بودند که به حوزه های مختلف ضربه بزنند و دیدیم مردم چطور مقابله کردند و ما وظیفه داریم چنان صادقانه خدمت کنیم که هیچ  جایی برای گله مندی نباشد. 

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت جیرفت صبر مادران، همسران و فرزندان شهدا را یادآور شد و گفت: اگر امروز شاهد پیشرفت کشور در بخش های مختلف هستیم، حاصل صبر مادران شهدا است.

وی به عفو رهبری اشاره کرد و گفت: آنهایی که مورد عفو قرار گرفتند دانستند دوستدار واقعی آنها کیست و دانستند همه دلسوز هستند و دوست و دشمن واقعی ملت و جوانان  مشخص شد. 

نسب امیری تجزیه طلبی را از اهداف دشمنان  عنوان کرد و گفت: دشمنان با بهانه های واهی دنبال تجزیه طلبی بودند اما بیداری رهبری و ملت آنها را به گورستان تاریخ انداخت. 

فرمانده‌ سپاه ناحیه مقاومت جیرفت خطاب به مسوولان گفت: باید قدردان زحمات باشیم و نباید با دعواهای سیاسی مقابل هم بایستیم. در جیرفت نباید به منطقه گرایی دامن بزنیم. هم اکنون همه باید انقلابی باشیم و  در دایره انقلاب قرار بگیریم. 

گزارش از سیمین سنجری و سارا سلطانی

انتهای پیام




راهپیمایی ۲۲ بهمن در استان کرمان؛ از حضور چشمگیر بانوان کرمانی تا خروش مردم دارالولایه جیرفت

منبع: ایـسنا
? راهپیمایی ۲۲ بهمن در استان کرمان؛ از حضور چشمگیر بانوان کرمانی تا خروش مردم دارالولایه جیرفت