راه‌اندازی ستاد گردشگری استان کرمان خارج از نهادهای دولتی

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با اشاره به این واقعیت که با تغییر مدیران دولتی شاهد تغییر برنامه‌ها هستیم، خواستار راه‌اندازی ستاد گردشگری در خارج از دولت اما با همکاری مجموعه‌های دولتی شد و افزود: باید همه دستگاه‌ها پای کار گردشگری بیایند. محمدمهدی فداکار امروز ۲۹ مهرماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان با اشاره به این واقعیت که با تغییر مدیران دولتی شاهد تغییر برنامه‌ها هستیم، خواستار راه‌اندازی ستاد گردشگری در خارج از دولت اما با همکاری مجموعه‌های دولتی شد و افزود: باید همه دستگاه‌ها پای کار گردشگری بیایند.

محمدمهدی فداکار امروز ۲۹ مهرماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی طرح کرمان ۱۴۰۴ با رویکرد گردشگری با اشاره به ظرفیت‌های فوق‌العاده این استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: در سراسر استان کرمان از کوهبنان تا بم، از راور تا جیرفت و قلعه منوجان، از رفسنجان تا کرمان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موارد زیادی برای عرضه داریم.

وی با اشاره به اختلاف ۳۵ درجه‌ای دما بین گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان در یک روز افزود: این ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگر حتی برای داخل استان کرمان است.

فداکار با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت‌های استان کرمان هنوز معرفی نشده، تصریح کرد: برای معرفی استان کوتاهی کرده‌ایم. زیرساخت و تبلیغ در حوزه گردشگری باید همزمان با هم وجود داشته باشد و اگر گردشگر باشد، بقیه مسائل هم انجام می‌شود.

استاندار با اشاره به وجود مرقد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان افزود: حضور خارجی‌هایی که برای زیارت مزار حاج قاسم به کرمان می‌آیند، یک ظرفیت برای گردشگری استان است.

وی با اشاره به این واقعیت که با تغییر مدیران دولتی شاهد تغییر برنامه‌ها هستیم، خواستار راه‌اندازی ستاد گردشگری در خارج از دولت اما با همکاری مجموعه‌های دولتی شد و افزود: باید همه دستگاه‌ها پای کار گردشگری بیایند.

فداکار بیان کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان با زبان هنر و بیان هنری موثر خواهد بود و شرکت‌های بزرگ هم ظرفیت زیادی بر توسعه گردشگری دارند به طور مثال معدن طغرالجرد کوهبنان دارای ساختمان‌های زیادی‌ است که خالی هستند و رها شده‌اند که می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری معدن بهره برد.

وی از پروژه‌های هواپیمایی ماهان در بخش گردشگری استان کرمان سخن به‌میان آورد و بیان کرد: کارهایی که هواپیمایی ماهان انجام داده، می‌تواند به‌عنوان الگو برای سایر مجموعه‌ها باشد.

استاندار کرمان تصریح کرد: گردشگری یک صنعت است که اشتغال زیاد و ارزانی دارد و درآمد پایداری را برای مردم ایجاد می‌کند و حالا دیگر هتل‌سازی برای گردشگری مهم نیست و بوم‌گردی مطرح است و استان کرمان در این زمینه حرف برای گفتن دارد.

فداکار اضافه کرد: بسیاری از وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌ها به علت وجود مزار شهید سلیمانی در کرمان متقاضی هستند که همایش‌هایشان را در این شهر برگزار کنند و اگر بخش خصوصی پای کار آید، هر هفته حداقل دو گردهمایی و رویداد بزرگ کشوری را می‌توان در کرمان برگزار کرد.

وی با اشاره به وجود ۹ اثر ثبت جهانی در استان کرمان گفت: رسانه‌ها، شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و برنامه‌هایی مانند روایتگران پیشرفت با حضور رسانه‌های کشوری در معرفی کرمان به‌عنوان مقصد گردشگری کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام




راه‌اندازی ستاد گردشگری استان کرمان خارج از نهادهای دولتی

منبع: ایـسنا
? راه‌اندازی ستاد گردشگری استان کرمان خارج از نهادهای دولتی