رئیس اتاق بازرگانی کرمان: فضای کسب و کار پیچیده تر شده است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه ما هیچ اقدامی را مهمتر و واجبتر از بهبود محیط کسب وکار نمی دانیم، گفت: فضای کسب وکار بسیار پیچیده‌تر شده و متاسفانه استان کرمان در پایش محیط کسب و کار کشور در رتبه های آخر قرار دارد. به گزارش فت فتو؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشست […]

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه ما هیچ اقدامی را مهمتر و واجبتر از بهبود محیط کسب وکار نمی دانیم، گفت: فضای کسب وکار بسیار پیچیده‌تر شده و متاسفانه استان کرمان در پایش محیط کسب و کار کشور در رتبه های آخر قرار دارد.

به گزارش فت فتو؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشست مرکز کسب و کار با مشاوران اتاق کرمان افزود: به دلیل این پیچیدگی های کاری و گاهی مسائل فرهنگی، هر چه تلاش می کنیم به گرد ایجاد موانع و صدور مقررات و بخشنامه های مزاحم نمی رسیم. وی با بیان اینکه عده‌ای معتقدند فضای کسب و کار در کرمان رتبه بهتری دارد، ادامه داد: قضاوت ها و جو عمومی نشان از وجود موانع است و روزانه هزینه و زمان زیادی صرف مانع زدایی می شود.

طبیب زاده اظهار کرد: اتاق کرمان برخی مسائل را در سطح ملی پیگیری می‌کند که شاید تاکنون آثار آن به خوبی مشخص نشده است اما حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان در بانک مرکزی، قوه قضائیه، دیوان عدالت اداری و وزراتخانه های صنعت و معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی بسیار پررنگ است که به دلیل پیچیدگی های موجود، آثار این تلاش ها در بلند مدت مشخص خواهد شد. رئیس اتاق کرمان بیان کرد: اتاق کرمان لحظه‌ای از تلاش و پیگیری برای بهبود محیط کسب و کار غافل نمانده و نمایندگانی به صورت دائم در مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشور داریم که همه مستندات، پیشنهادات و اشکالات را مطرح می کنیم.

وی گفت: متاسفانه تصمیم هایی گرفته می شود که به صورت مستقیم در وضعیت کسب و کار جامعه تاثیرگذار است اما بخش خصوصی هیچ قدرتی در آنها ندارد. طبیب زاده، با تاکید بر اهمیت رفع مشکلات مربوط به صنایع کوچک و متوسط استان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۳ هزار شغل از دست رفته که عمده آنها در بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط اتفاق افتاده است.

وی از مشاوران اتاق کرمان، پیگیری برای اصلاح روش ها، قوی تر شدن و داشتن روحیه جنگندگی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی را درخواست کرد و افزود: اتاق به پشتوانه مشاوران می تواند فعالیت های خود را با تسلط، کارشناسی شده و دقیق پیش ببرد. رئیس اتاق کرمان خطاب به مشاوران ادامه داد: فعالان اقتصادی وقتی به اتاق مراجعه می کنند با آنها احساس همدلی داشته باشید و همه تلاش خود را برای حل مشکلات مراجعان قرار دهید.

طبیب زاده، با بیان اینکه مرکز کسب و کار اتاق کرمان به پایش و بهبود محیط کسب و کار کمک می کند، گفت: در این مرکز تاکنون ۱۸۲ پرونده تشکیل شده که ۱۴۵ مورد آن بدون مراجعه به کمیته ها و مراجع خاصی حل شده که این موضوع بسیار مهم است.  

گفتنی است در این نشست مشاوران اتاق کرمان به بیان پیشنهادات، دغدغه ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام




رئیس اتاق بازرگانی کرمان: فضای کسب و کار پیچیده تر شده است

منبع:بــرنا
?
رئیس اتاق بازرگانی کرمان: فضای کسب و کار پیچیده تر شده است