دومین محفل شعرخوانی جشنواره شعر نیکوکاری در کرمان برگزار شد

فت فتو/کرمان دومین محفل شعرخوانی جشنواره شعر نیکوکاری در کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان و جمعی از شاعران و هنرمندان کرمانی برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی خان‌محمدی، دبیر این جشنواره در این مراسم که در موزه هنرهای معاصر صنعتی استان کرمان برگزار شد بیان کرد: از چندماه قبل دوستان در مرکز […]

فت فتو/کرمان دومین محفل شعرخوانی جشنواره شعر نیکوکاری در کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان و جمعی از شاعران و هنرمندان کرمانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی خان‌محمدی، دبیر این جشنواره در این مراسم که در موزه هنرهای معاصر صنعتی استان کرمان برگزار شد بیان کرد: از چندماه قبل دوستان در مرکز خیر و نیکو تلاش داشتند این جشنواره مفید بوده و صرفا یک فراخوان نباشد.
وی افزود: به همین جهت برای اینکه بتوانیم این دغدغه را در ابتدا میان هنرمندان و شاعران جاری کنیم به محضر اساتید هنرمند  سیدیم تا بخواهیم ما را یاری کنند.
وی در رابطه با روند جشنواره توضیح داد: روند جشنواره بدین‌گونه بود که افتتاحیه در حوزه هنری تهران، محفل اول در قم و امروز هم محفل دوم در کرمان برگزار شد.
خان‌محمدی در خصوص اهداف این جشنواره اظهار کرد: اهداف جشنواره در گسترش همدلی و یاری در این شرایط سخت که کرونا، وضعیت اقتصادی و بسیاری امور دیگر ما را در تنگناهایی قرار داده است خلاصه می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر خودمان نسبت به یکدیگر مهربان نباشیم و همدلی نداشته باشیم از پا در می‌آییم؛ این همدلی نسبت به یکدیگر سبب می‌شود تا بتوانیم این مسیر را با تلاش بیشتری ادامه دهیم.
خان‌محمدی اضافه کرد: اگر بتوانیم این دغدغه را بین قشر فرهنگی رواج دهیم شاهد خواهیم بود در سال‌های آینده این جشنواره به عنوان یک جریان ادبی شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به قدمت بالای تاریخ و تمدن استان کرمان ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم و قطع نشود.
همچنین محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان نیز در این مراسم بیان کرد: کرمان به عنوان دومین محفل شعری انتخاب درستی است زیرا ظرفیت‌های بالایی در محافل شعری و ادبی دارد و شاهد آن هم جشنواره شعر رضوی است که سال‌های سال است در کرمان برگزار می‌شود.
وی افزود: کرمان نزدیک به ۳۰ انجمن شعر و ادب دارد و امیدواریم برگزاری محفل شعر ادبی در کرمان سبب مشارکت هرچه بیشتر در این جشنواره بشود.
علیزاده اضافه کرد: شعرا همیشه دغدغه‌ای نسبت به این مسائل دارند و در بسیاری از اشعار مسائل اجتماعی را مطرح می‌کنند.
وی ابراز کرد: برگزاری اینگونه رویدادها و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ‌های خیر و نیکوکاری در جامعه خوب است و امیدواریم استمرار پیدا کرده و محرگی برای امر خیر باشد.
شایان ذکر است نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری درخرداد ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و این مراسمات جهت پیش‌آگاهی است؛ همچنین شاعران و هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواذه می‌توانند اثار خود را به نشانی www.adab.kheir.ir ارسال نمایند.
انتهای پیام




دومین محفل شعرخوانی جشنواره شعر نیکوکاری در کرمان برگزار شد

منبع: ایـسنا
? دومین محفل شعرخوانی جشنواره شعر نیکوکاری در کرمان برگزار شد