دهمین دوره المپیاد دانش آموزی هندسه ایران در کرمان برگزار شد

کرمان- رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دهمین دوره المپیاد دانش آموزی هندسه ایران در استان کرمان برگزار شد. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمدحسین منظری توکلی گفت: در این المپیاد ۸۴ نفر از دانش آموزان دختر و […]

کرمان- رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دهمین دوره المپیاد دانش آموزی هندسه ایران در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمدحسین منظری توکلی گفت: در این المپیاد ۸۴ نفر از دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان‌های دوره اول و دوم متوسطه استان در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته با هم رقابت کردند.

وی افزود: المپیاد هندسه یکی از معدود مسابقات دانش آموزان در سطح بین المللی است که جمهوری اسلامی ایران مبدع و آغازگر آن بوده است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هندسه یکی از حوزه‌های درخشش تمدن ایرانی – اسلامی است و در آثار علمی دانش آموزان گذشته ما نیز نمودی آشکار دارد، هندسه به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی ریاضیات، قدمتی باستانی دارد و حل مسائل هندسی به عنوان چالش خلاقیت برانگیز همواره در میان ریاضی دانان و دوست داران ریاضیات از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.

کد خبر ۵۹۱۹۲۳۷




دهمین دوره المپیاد دانش آموزی هندسه ایران در کرمان برگزار شد

منبع: مــهر
? دهمین دوره المپیاد دانش آموزی هندسه ایران در کرمان برگزار شد