دستگیری تروریست های حادثه کرمان در دستور کار است

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: شناسایی و دستگیری تروریست های حادثه گلزار شهدای کرمان در دستور کار ویژه دستگاه های امنیتی و قضایی استان کرمان قرار دارد. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی شهادت جمعی از شهروندان عزیز استان و مجروح شدن تعداد دیگری از هموطنان و همشهریان کرمانی […]

کرمان- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: شناسایی و دستگیری تروریست های حادثه گلزار شهدای کرمان در دستور کار ویژه دستگاه های امنیتی و قضایی استان کرمان قرار دارد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی شهادت جمعی از شهروندان عزیز استان و مجروح شدن تعداد دیگری از هموطنان و همشهریان کرمانی را به ملت شریف ایران و مردم عزیز استان کرمان تسلیت گفت.

وی ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده تروریستی کرمان، اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه تروریستی تلخ در کرمان، ریاست قوه قضائیه خطاب به دستگاه قضائی استان کرمان دستوراتی صادر کرد.

حمیدی ادامه داد: از همان لحظات اولیه حادثه رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضائی استان قرار گرفت.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اعلام کرد: امیدواریم با دستوراتی که صادر شده و با پیگیری که دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی استان انجام می‌دهند هر چه سریع‌تر پشت پرده این حادثه روشن شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم هرچه زودتر عواملی که این حادثه را پشتیبانی و عواملی که اقدام کردند شناسایی و تحویل دستگاه قضائی استان شوند تا در اسرع وقت پرونده آنها با سرعت و دقت لازم رسیدگی بشود.

حمیدی گفت: با شناسایی عوامل این حادثه تلخ ما بتوانیم آنها را به سزای عمل ننگین خودشان برسانیم و بتوانیم خبرهای خوبی در این رابطه در آینده به مردم عزیزمان ارائه بدهیم.

وی به تشریح اقدامات انجام شده طی ساعات گذشته در دستگاه قضائی استان کرمان اشاره کرد و افزود: در اولین اقدام، بلافاصله دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل حادثه حاضر و تحقیقات اولیه برای بررسی حادثه و ابعاد قضائی این عملیات تروریستی آغاز شد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اعلام کرد: فوراً دستورات قضائی لازم و از محل حادثه از سوی مدعی العموم خطاب به دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی صادر شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان عنوان کرد: پس از اینکه پیکر پاک شهدای عزیز از بیمارستان‌های سطح شهر به پزشکی قانونی استان منتقل شد، با توجه به تعداد بالای شهدا، دو نفر از بازپرسان دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به همراه معاون دادستان مرکز استان در محل پزشکی قانونی حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در همان محل پزشکی قانونی دستورات قضائی لازم را برای شناسایی هویت شهدای عزیز صادر شد.

حمیدی افزود: این اقدام در تسریع انجام تشریفات قانونی که در پزشکی قانونی برای شناسایی ابدان پاک شهدا باید انجام شود مؤثر بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به اقدام سوم دستگاه قضائی در ساعات پس از وقوع حادثه اشاره کرد و گفت: در این رابطه پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان زیر نظر بازپرس ویژه ای برای رسیدگی به ابعاد قضائی این موضوع تشکیل شده است.

وی افزود: در این راستا دستورات قضائی لازم توسط دادستان به ضابطین خاص و عام صادر شده است.

حمیدی بیان مرد: در آینده خانواده‌های معظم شهدا و همچنین کسانی که در این حادثه دلخراش مصدوم و مجروح شدند می‌توانند برای طرح شکایت از عوامل دخیل در این حادثه به دادسرای کرمان مراجعه و شکایات خود را مطرح کنند که در این زمینه رسیدگی‌های لازم انجام خواهد شد.

کد خبر ۵۹۸۵۳۵۴




دستگیری تروریست های حادثه کرمان در دستور کار است

منبع: مــهر
? دستگیری تروریست های حادثه کرمان در دستور کار است