در نشست استاندار کرمان با دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان چه گذشت؟

در آستانه روز دانشجو استاندار کرمان در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان حاضر و به مطالبات آنان پاسخ داد. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ در آستانه شانزدهم آذر ماه روز دانشجو محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در راستای مطالبات دانشجویان کرمانی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان حاضر و پاسخگو مطالبات […]

در آستانه روز دانشجو استاندار کرمان در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان حاضر و به مطالبات آنان پاسخ داد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ در آستانه شانزدهم آذر ماه روز دانشجو محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در راستای مطالبات دانشجویان کرمانی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان حاضر و پاسخگو مطالبات آنان شد.

فداکار در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه استان کرمان دارای ویژگی‌های مختلف است، گفت: استان، ۲۵ شهرستان دارد و استانی وسیع است؛ بنابراین خدمت‌رسانی به استان با این وسعت مشکل است و از سوی دیگر تفاوت‌های زیادی در مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره وجود دارد.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه در برخی حوزه‌ها عقب‌ماندگی تاریخی در استان وجود دارد، ادامه داد: ظرفیت‌هایی همانند معادن مس و فولاد در سطح استان وجود دارد، تنوع معدنی زیادی داریم، هشت میلیارد تن ذخیره معدنی داریم؛ همچنین در حوزه کشاوزی، استان متنوعی هستیم و سه محصول ما صادراتی هستند.

وی بیان کرد: استان کرمان در حوزه گردشگری بیشترین آثار ثبت جهانی را دارد اما برای استفاده از این ظرفیت غفلت شده است از سوی دیگر در حوزه گردشگری بسیار می‌توانیم درآمدهای ارزی داشته باشیم، در مجموع در هر سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همه نقاط استان ظرفیت‌های بسیار داریم.

فداکار در خصوص رویکرد دولت با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های دولت می‌توان به مسئولیت‌پذیری دولت، حضور در بین مردم و پاسخگویی به مردم اشاره داشت، اظهار کرد: دولت در حوزه سیاسی موفقیت‌ها بسیاری را کسب کرده است به عنوان مثال عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های، بریکس و غیره ظرفیت‌هایی  را برای کشورمان به وجود آورده است به گونه‌ای که هم اکنون صادرات نفت به قبل از برجام رسیده است.

استاندار کرمان تأکید کرد: ما هم اکنون در عرصه سیاست خارجه صراحت لهجه داریم و آرمان ما دفاع از مظلوم است؛ بنابراین باید محکم بایستیم و توانمند باشیم؛ در زمینه بیکاری نرخ بیکاری در سطح کشور از ۱۱.۳ به ۷.۹ درصد رسیده است و در استان کرمان نیز به ۷.۵ درصد رسیده است.

فداکار با اشاره به اینکه شرایط تورم خیلی بهتر شده است و در جنگ ارزی سال گذشته دولت توانست شرایط را تثبیت کند در خصوص وضعیت نرخ بیکاری در سطح استان عنوان کرد: نرخ بیکاری بین بانوان و آقایان زیاد است علت آن این است که صنعت استان، معدن  پایه است و با توجه به اینکه امکان فعالیت برای بانوان در معدن وجود ندارد، نرخ بیکاری برای بانوان بیشتر است و باید مشاغل متناسب با بانوان توسعه پیدا کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی استان آب در حوزه شرب و کشاورزی است که کار در این زمینه در حل انجام است در خصوص مسئولیت اجتماعی صنایع معدنی استان ابراز کرد: در زمینه مسئولیت اجتماعی، عددی را مجمع عمومی شرکت‌ها در نظر و برای انجام کارهای متنوع در مناطقی که شرکت‌ها حضور دارند، برای هیات مدیره پرداخت می‌کنند که تا مقداری در این زمینه سازمان‌دهی شده است اما اصل مسئله در اختیار هیات مدیره آن شرکت است.

وی در خصوص حضور اتباع بیگانه در استان کرمان گفت: کرمان لزوما محل سکونت اتباع نیست و بسیاری از آنان برای عبور و رفتن به مقصد دیگر در این استان حضور دارند اما جمعیت آن‌ها در استان زیاد است که البته سکونت اتباع در شهرستان‌های شرقی و جنوبی ممنوع است اما بسیاری از آن‌ها در کرمان، زرند، رفسنجان، سیرجان سکونت دارند.

فداکار بیان کرد: اخیرا ساماندهی اتباع در استان کرمان شروع شده است و آنان دارای کارت خواهند شد تا تمام امور خود را با انجام
 اخیرا ساماندهی شروع شده اس و دارای کارت می شوند و این کار در حال انجام است و تمام کارها و امور با ارائه کارت انجام دهند و همچنین افراد غیرمجاز طرد و اخراج می‌شوند و البته قرار نیست دعوا ایرانی و افغانی ایجاد کنیم و امیدواریم تا پایان سال؛ صدور کارت شناسایی انجام شود.

استاندار در پاسخ به سوال تغییر مدیریت‌ها عنوان کرد: انتصابات تابع متغیرهای زیادی است و فرآیند جابه‌جایی افراد، بسیار طولانی است برای تغییر افراد در سِمت‌ها سه نفر به وزرا معرفی و پس از آن افراد انتخاب می‌شوند

وی در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی شهر با تأکید بر اینکه عقب‌افتادگی در حوزه حمل و نقل وجود دارد، با اشاره به اینکه شهرداری محدودیت‌هایی دارد، ابراز کرد: بازسازی‌هایی انجام شده و تعداد زیادی ون برای حمل و نقل عمومی خریداری شده اما گسترش شهر جوابگو نیست و منابع کم است.

فداکار در پاسخ به این مطالبه که مرمت کاروانسرای گنجعلیخان باید با معماری دوران صفویه انجام شود در حالی که با معماری دوران سلجوقیه این کار صورت گرفته است، اظهار کرد: در این زمینه باید از میراث فرهنگی مطالبه کنیم چرا که این اداره کل، انجام این امور را با حساسیت انجام می‌دهد.

انتهای خبر/م
 




در نشست استاندار کرمان با دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان چه گذشت؟

منبع:آرمـان
? در نشست استاندار کرمان با دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان چه گذشت؟