درآمد حاصل از مزایده در برابر هزینه‌های مقابله با مواد مخدر، ناچیز است

نذیر کرمان/کرمان معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به مزایده خودروهای توقیفی گفت: اموالی که حاصل از جرم (قاچاق مواد مخدر) بوده، به مزایده می‌رود و هدف ما بحث درآمدزایی نیست زیرا هزینه‌های ناشی از قاچاق مواد خیلی بیشتر از درآمدی است که از […]

نذیر کرمان/کرمان معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به مزایده خودروهای توقیفی گفت: اموالی که حاصل از جرم (قاچاق مواد مخدر) بوده، به مزایده می‌رود و هدف ما بحث درآمدزایی نیست زیرا هزینه‌های ناشی از قاچاق مواد خیلی بیشتر از درآمدی است که از این مزایده‌ها بدست می‌آید.

محمد زارعی صبح امروز سوم آبان‌ماه در مراسم آغاز برگزاری مزایده فروش خودروهای ستاد مبارزه با مواد مخدر در کرمان با اشاره به پیروزی‌های محور مقاومت اظهار کرد: شهدای غزه مظلوم‌ترین شهدای این دوره هستند.

او بیان کرد: امروز محور مقاومت با نگاه و آموزه‌های سردار سلیمانی توفیقات بزرگی بدست آورده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: متاسفانه امروز مواد مخدر به عنوان یکی از بزرگترین و اساسی‌ترین چالش‌ها در دنیا مطرح است و در دنیا حدود ۳۰۰ میلیون نفر سوء مصرف مواد دارند.

او بیان کرد: هدف اصلی این بلیه عظیم، نیروهای جوان، کارآمد و مولد است و هزینه‌های که تولید می‌کند قابل مقایسه با هیچ هزینه دیگری نیست و متاسفانه کشور ما در همسایگی برخی کشورهایی که کانون تولیدکننده مواد مخدر هستند، قرار دارد و اخیراً چرخشی در بحث تولید مواد مخدر صنعتی پیدا کرده‌اند و مشکلات عدیده‌ای برای ایران بوجود آمده که لازمه آن، برخورد جدی است.

زارعی با اشاره به مزایده امروز در استان کرمان بیان کرد: امروز مزایده برگزار می‌کنیم و اموالی که حاصل از جرم و بسترساز یا کمک کننده به جرم بوده، به مزایده می‌رود و هدف ما بحث درآمدزایی نیست زیرا هزینه‌های مترادف از این موضوع خیلی بیشتر از درآمدی است که از این مزایده‌ها بدست می‌آید.

او مقابله را مقدمه پیشگیری دانست و عنوان کرد: ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچی یکی از مهمترین راه‌های مقابله با مواد مخدر است و طبق تجربیات با دستگیری سرباند و اعدام آن، آن باند با جایگزینی سرباند جدید به فعالیت خود ادامه داده لذا باید به بنیان مالی آنها ضربه زد تا کمر قاچاقچی شکسته شود و نتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بیان کرد: باید تعیین تکلیف اموال حاصل از جرم تسریع یابد و از همکاری دستگاه قضا در این خصوص تشکر می‌کنیم. 

او در ادامه عنوان کرد: زمانی مردم مقابله با مواد مخدر را لمس می‌کنند که معتادین متجاهر و خرده‌فروشان از سطح جامعه جمع‌آوری شوند. بنابراین برخورد و جمع آوری ظواهر مهم است.

زارعی بیان کرد: همه تلاش خود را در حمایت و پشتیبانی از مراکز ماده ۱۶ خواهیم داشت اما بستر آن باید در استان‌ها ایجاد شود.

او بحث توانمندسازی معتادان بهبود یافته را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اگر به این موضوع توجه نشود، معتاد دوباره به چرخه اعتیاد برمی‌گردد.

انتهای پیام




درآمد حاصل از مزایده در برابر هزینه‌های مقابله با مواد مخدر، ناچیز است

منبع: ایـسنا
? درآمد حاصل از مزایده در برابر هزینه‌های مقابله با مواد مخدر، ناچیز است