دانش‌آموزان با حضور در برنامه‌های علمی و فرهنگی زمینه رشد کشور را فراهم کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ۱۲ آبان ماه در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی بیان کرد: امروز که در شرایط حساسی هستیم و در گام دوم انقلاب نیاز به تلاش بیشتری داریم. دانش‌آموزان با حضور گسترده در همه برنامه‌های علمی و فرهنگی می‌توانند زمینه رشد بیشتر کشور را فراهم کنند. به گزارش فت فتو […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ۱۲ آبان ماه در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی بیان کرد: امروز که در شرایط حساسی هستیم و در گام دوم انقلاب نیاز به تلاش بیشتری داریم. دانش‌آموزان با حضور گسترده در همه برنامه‌های علمی و فرهنگی می‌توانند زمینه رشد بیشتر کشور را فراهم کنند.

به گزارش فت فتو از کرمان صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه و در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان زنگ استکبارستیزی در دبیرستان امام خمینی (ره) آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان نواخته شد.

احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار شهید معلم، اظهار کرد: در آغاز جنگ تحمیلی دشمن، ناگهانی و مغرورانه به کشور ما حمله کرد اما دیری نپایید که زنان، مردان، جوانان و نوجوانان این سرزمین با اراده مستحکم در برابرش ایستادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با یادآوری تاریخ جنگ بیان کرد: بهترین خاطرات دانش‌آموزان آن زمان این بود که با ندای رهبرشان کلاس‌های درس تعطیل می‌شد و به مناطق عملیاتی اعزام می‌شدند و امروز سهم زیادی از شهدا و رزمندگان، از دانش‌آموزان آن زمان هستند که در مقابل دشمن مردانه ایستادند و حماسه‌های جاویدی خلق کردند و نمونه آن حسین فهمیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از رزمندگان نوجوان الگوهای بی‌نظیری برای همه ما هستند، خطاب به دانش‌آموزان گفت: آینده کشور به واسطه شما دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم، پر رونق‌تر خواهد بود. امروز که در شرایط حساسی هستیم و در گام دوم انقلاب نیاز به تلاش بیشتری داریم؛ همه‌ی دانش‌آموزان با حضور گسترده در برنامه‌های علمی و فرهنگی می‌توانند زمینه رشد بیشتر کشور را فراهم کنند.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: امروز اعتقاد ما این است که بر اساس سند تحول بنیادین و همه اسناد بالادستی باید دانش‌آموزی تراز انقلاب اسلامی فراهم کنیم و تلاش دانش‌آموزان در این مسیر می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

وی با بیان اینکه سرداران و فرماندهان در هیچ حوزه‌ای به دشمن اجازه نفوذ، پیشروی و ناامنی ندادند، از سردار سلیمانی و از رشادت‌های ایشان در طول چهار دهه اخیر سخن به میان آورد و عنوان کرد: سردار سلیمانی نشان داد که با بیدار دلی، شهامت و صداقت در کنار یکدیگر می‌توان کشور را از مسیرهای سخت عبور داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به آموزش حضوری گسترده‌تر از ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در مدارس اشاره کرد و خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما باید تلاش کنید تا کشوری امن و آرام داشته باشیم. کشوری که در سطح منطقه و دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توصیه بر علم‌آموزی برای سربلندی ایران است. امروز در کانون پرعزت و پر افتخار مدرسه که کانون اصلی تعلیم و تربیت و کانون اصلی تحول است باید به جایگاه اصلی مدرسه پرداخته شود تا بتوانیم مدرسه‌ای سرزنده داشته باشیم.

اسکندری‌نسب تأکید کرد: در شرایط سخت کرونایی که دشمن تلاش می‌کند یأس و ناامیدی را به جامعه و خانواده‌ها تزریق کند باید بیشتر آگاه و هوشیار باشیم و به ترفندهای شوم آن‌ها توجه نکنیم و از فرصت‌ها خوب استفاده کنیم.

انتهای پیام




دانش‌آموزان با حضور در برنامه‌های علمی و فرهنگی زمینه رشد کشور را فراهم کنند

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? دانش‌آموزان با حضور در برنامه‌های علمی و فرهنگی زمینه رشد کشور را فراهم کنند