مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ۱۲ آبان ماه در آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی بیان کرد: امروز که در شرایط حساسی هستیم و در گام دوم انقلاب نیاز به تلاش بیشتری داریم. دانشآموزان با حضور گسترده در همه برنامههای علمی و فرهنگی میتوانند زمینه رشد بیشتر کشور را فراهم کنند. به گزارش فت فتو […]
به گزارش فت فتو از کرمان صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه و در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانشآموزان زنگ استکبارستیزی در دبیرستان امام خمینی (ره) آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان نواخته شد.
احمد اسکندرینسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانشآموز و ۵ هزار شهید معلم، اظهار کرد: در آغاز جنگ تحمیلی دشمن، ناگهانی و مغرورانه به کشور ما حمله کرد اما دیری نپایید که زنان، مردان، جوانان و نوجوانان این سرزمین با اراده مستحکم در برابرش ایستادند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با یادآوری تاریخ جنگ بیان کرد: بهترین خاطرات دانشآموزان آن زمان این بود که با ندای رهبرشان کلاسهای درس تعطیل میشد و به مناطق عملیاتی اعزام میشدند و امروز سهم زیادی از شهدا و رزمندگان، از دانشآموزان آن زمان هستند که در مقابل دشمن مردانه ایستادند و حماسههای جاویدی خلق کردند و نمونه آن حسین فهمیده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از رزمندگان نوجوان الگوهای بینظیری برای همه ما هستند، خطاب به دانشآموزان گفت: آینده کشور به واسطه شما دانشآموزان بهعنوان آیندهسازان این مرز و بوم، پر رونقتر خواهد بود. امروز که در شرایط حساسی هستیم و در گام دوم انقلاب نیاز به تلاش بیشتری داریم؛ همهی دانشآموزان با حضور گسترده در برنامههای علمی و فرهنگی میتوانند زمینه رشد بیشتر کشور را فراهم کنند.
اسکندرینسب تصریح کرد: امروز اعتقاد ما این است که بر اساس سند تحول بنیادین و همه اسناد بالادستی باید دانشآموزی تراز انقلاب اسلامی فراهم کنیم و تلاش دانشآموزان در این مسیر میتواند آینده کشور را تضمین کند.
وی با بیان اینکه سرداران و فرماندهان در هیچ حوزهای به دشمن اجازه نفوذ، پیشروی و ناامنی ندادند، از سردار سلیمانی و از رشادتهای ایشان در طول چهار دهه اخیر سخن به میان آورد و عنوان کرد: سردار سلیمانی نشان داد که با بیدار دلی، شهامت و صداقت در کنار یکدیگر میتوان کشور را از مسیرهای سخت عبور داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به آموزش حضوری گستردهتر از ۱۵ آبان ۱۴۰۰ در مدارس اشاره کرد و خطاب به دانشآموزان گفت: شما باید تلاش کنید تا کشوری امن و آرام داشته باشیم. کشوری که در سطح منطقه و دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توصیه بر علمآموزی برای سربلندی ایران است. امروز در کانون پرعزت و پر افتخار مدرسه که کانون اصلی تعلیم و تربیت و کانون اصلی تحول است باید به جایگاه اصلی مدرسه پرداخته شود تا بتوانیم مدرسهای سرزنده داشته باشیم.
اسکندرینسب تأکید کرد: در شرایط سخت کرونایی که دشمن تلاش میکند یأس و ناامیدی را به جامعه و خانوادهها تزریق کند باید بیشتر آگاه و هوشیار باشیم و به ترفندهای شوم آنها توجه نکنیم و از فرصتها خوب استفاده کنیم.
انتهای پیام
منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن ? دانشآموزان با حضور در برنامههای علمی و فرهنگی زمینه رشد کشور را فراهم کنند
به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان شامگاه، ۲۲ اردیبهشتماه در مراسم بزرگداشت مقام استاد و شانزدهمین جشنواره شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه کار معلم فعالیتی الهی است، گفت: افتخار میکنم که معلم هستم. معلمی بهترین شغل است و در این […]
به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد علیرضایی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان در جمع فرهنگیان شهرستان زرند بیان کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۱۳۳ معلم جهادگر در زمینه آموزش حضوری و ۸۷۷ معلم نیز در زمینه آموزش غیرحضوری دانشآموزان بازمانده از […]
به گزارش نذیر کرمان از کرمان، نخستین مرکز ثابت فنیوحرفهای زندانهای کشور مزین بهنام شهید سلیمانی و چندین طرح عمرانی و اشتغالزایی با حضور رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور امروز، ۲۰ اردیبهشتماه در زندان کرمان افتتاح شد. غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در جریان این […]
به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، جلسه کمیته دانشگاهیان ستاد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، امروز، ۲۰ اردیبهشتماه با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان و اعضای ستاد در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان برگزار شد. مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در این […]
دو − =