خشونت‌های رفتاری و گفتاری۴۰ درصد آمار دستگاه قضائی کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان : ۶۰ تا ۷۰ درصد جرائم و آسیب‌ها در حوزه تصادفات، سرقت و خشونت و ۴۰ درصد آمار مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری است.  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با موضوع سرقت گفت: […]

رئیس کل دادگستری استان کرمان : ۶۰ تا ۷۰ درصد جرائم و آسیب‌ها در حوزه تصادفات، سرقت و خشونت و ۴۰ درصد آمار مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری است.

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با موضوع سرقت گفت: ۱۴ برنامه قوه قضاییه برای اجرا در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده و یکی از این اولویت ها، پیشگیری از وقوع جرم است که در سند تحول و تعالی قوه قضاییه نیز به این بخش توجه ویژه ای شده  و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب  است.

وی تاکید کرد: هدف نهایی این است جرائم و آسیب های اجتماعی را کنترل و رشد آنها را منفی کنیم، و: در ۱۰ جرم اولویت دار معاونت اجتماعی کشور، استان کرمان در هشت جرم روند کاهشی داشته  است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، بیان کرد: ۴۰ درصد آمار  مربوط به خشونت‌های رفتاری و گفتاری است و اگر آستانه صبر مردم در جامعه افزایش یابد، حدود ۴۰ درصد جرائم در جامعه کاهش می یاید .

حمیدی  افزود: از پارسال  به سارقان زندانی مرخصی داده نمی‌شود، وموضوع سرقت سیم های برق باید به صورت جدی در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد.

 دادستان کرمان هم اجرای برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در زمینه کاهش سرقت‌ها موثر دانست و ادامه داد: دستمان برای انجام اقدامات کوتاه‌مدت از جمله محدود کردن ارفاقات قانونی برای سارقان، صدور احکام در دادگستری با توجه به سابقه سارق و نوع سرقت و .. باز است.

مهدی بخشی  افزود:۵۵ درصد سرقت‌های استان کرمان در سال گذشته خرد بوده، و در صورت راه اندازی ارودگاه ترک اعتیاد کبوترخان  رفسنجان، معتادان متجاهر  به این کمپ منتقل و سرقت  کمتر می شود.

دادستان کرمان ارائه تسهیلات لازم به مردم برای مجهز کردن اماکن مسکونی و تجاری به دوربین، اصلاح قوانین و همکاری نهادهای مسئول با فراجا را خواستار شد..

 




خشونت‌های رفتاری و گفتاری۴۰ درصد آمار دستگاه قضائی کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? خشونت‌های رفتاری و گفتاری۴۰ درصد آمار دستگاه قضائی کرمان