خسارت طوفان به شبکه برق کرمان و رفسنجان

نذیر کرمان/کرمان وقوع باد و طوفان توام با گرد و خاک در روز جمعه ۱۳بهمن ماه در برخی از شهرهای شمال استان کرمان بویژه مرکز استان و شهر رفسنجان، باعث اختلال در برق این مناطق شد. سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با نذیر کرمان از تشکیل ستاد بحران در مرکز دیسپاچینگ این شرکت خبر داد و […]

نذیر کرمان/کرمان وقوع باد و طوفان توام با گرد و خاک در روز جمعه ۱۳بهمن ماه در برخی از شهرهای شمال استان کرمان بویژه مرکز استان و شهر رفسنجان، باعث اختلال در برق این مناطق شد.

سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با نذیر کرمان از تشکیل ستاد بحران در مرکز دیسپاچینگ این شرکت خبر داد و اظهار کرد: با شروع باد و طوفان در بخش‌هایی از استان کرمان از جمله مرکز استان و شهر رفسنجان،  برخی از تاسیسات شبکه های توزیع برق دچار آسیب شده‌اند که با اعزام تمام تیم‌های عملیاتی، خدمت‌رسانی گسترده برای پایداری شبکه برق تداوم دارد.

وی سرعت وزش باد را بالغ بر ۶۰ کیلومتر درساعت اعلام کرد و گفت: این طوفان باعث شکسته شدن شاخه‌های درختان و در نتیجه پارگی سیم‌های برق، شکستگی و سقوط برخی از پایه‌ها و سقوط چندین دستگاه ترانس هوایی شده است که در برخی از نقاط منجر به خاموشی و قطع برق شهروندان شده است که با تلاش ماموران این شرکت رفع مشکلات بوجود آمده با اولویت و حساسیت ویژه در دستور کار قرار داشته و در حال انجام است.

مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان بیان کرد: تعداد ۳۰۵۰ تماس مردمی از ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه ۱۳ بهمن ماه در مرکز دیسپاچینگ این شرکت ثبت شده است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی تاکنون ۲۵ اصله پایه شکسته، سه دستگاه ترانس برق آسیب دیده است که ۴۱ گروه اجرایی در حال کار برای رفع این مشکلات و اتصال برق هستند.

حسینی تصریح کرد: بیشترین قطعی‌ها در حال حاضر سیم پارگی‌های شبکه در کرمان و رفسنجان است.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق از شهروندان و هم استانی‌های درخواست کرد که با توجه به شرایط ناپایدار جوی و جلوگیری از خطرات احتمالی و برق گرفتگی و هر گونه حادثه، از نزدیک شدن به شبکه‌ها و تاسیسات برق خودداری کنند.

 انتهای پیام




خسارت طوفان به شبکه برق کرمان و رفسنجان

منبع: ایـسنا
? خسارت طوفان به شبکه برق کرمان و رفسنجان