خاستگاه تعزیه کرمان میزبان شهید گمنام

آیین تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه در روستای ده زیار، خاستگاه تعزیه استان کرمان برگزار می‌شود. فت فتو کرمان – مردم روستای ده زیار برای چندمین سال متوالی میزبان پیکر مطهر شهید گمنام در خاستگاه تعزیه استان کرمان می شوند.  هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار […]

آیین تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه در روستای ده زیار، خاستگاه تعزیه استان کرمان برگزار می‌شود.

فت فتو کرمان – مردم روستای ده زیار برای چندمین سال متوالی میزبان پیکر مطهر شهید گمنام در خاستگاه تعزیه استان کرمان می شوند.

 هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار گفت: با توجه به درخواست خادمان هیئت به مسئولان مربوطه در استان، این افتخار نصیبمان شد که پیکر مطهر شهید گمنام به ده زیار بیاید؛ هرچند مردم آرزوی حضور همیشگی و با برکت شهید گمنام و تدفین شهید را در روستا دارند.

او می گوید: از زمان انتشار خبر حضور معنوی و تشییع پیکر شهید گمنام در ده زیار، مردم روستا به ویژه جوانان روستا برای فضاسازی و استقبال از شهید پای کار آمده اند و حال و هوای بسیار معنوی بر روستا حاکم است؛ طوری که بار دیگر حال و هوای دوران دفاع مقدس و آن شور و نشاط معنوی در روستا حاکم شده است.

به گفته انکوتی، آیین تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در ده زیار، روز چهارشنبه چهارم اسفند از ساعت ۱۸:۳۰ از محل سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل (ع) به سمت مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) روستا انجام و بعد از آن ویژه برنامه در محضر شهیدان با حضور شهید گمنام در محل مسجد برگزار می شود.

مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار گفت: این مراسم با سخنرانی سردار نعمتی فرمانده تیپ سوم رزهی ذوالفقار و مداحی مداحی اهل بیت (علیهم السلام) سید محمدکاظم امینایی انجام می شود و روایتگری دفاع مقدس و اجرای گروه سرود از دیگر برنامه های ویژه برنامه در محضر شهیدان در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) است.

انکوتی می گوید: به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) از حدود شش سال پیش و در چند نوبت طی یک استشهاد محلی درخواست تدفین شهید گمنام در ده زیار به استان داده شده است که در حال حاضر کمیسیون دفن شهدای گمنام استان کرمان با این درخواست موافقت کرده و روستای ده زیار در نوبت تدفین شهید قرار گرفته که این افتخار بسیار بزرگی است.

انتهای پیام/ب

 




خاستگاه تعزیه کرمان میزبان شهید گمنام

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? خاستگاه تعزیه کرمان میزبان شهید گمنام