حیثیت سیاسی آمریکا و غرب در جنایات غزه کاملا بر باد رفت

وزیر اسبق امور خارجه کشور گفت: حیثیت سیاسی آمریکا و غرب در جنایات غزه کاملا بر باد رفت و تاریخ چنین جنایاتی که علیه مردم غزه رخ داده، تاکنون ندیده است. به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ علی‌اکبر صالحی پیش‌ از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران […]

وزیر اسبق امور خارجه کشور گفت: حیثیت سیاسی آمریکا و غرب در جنایات غزه کاملا بر باد رفت و تاریخ چنین جنایاتی که علیه مردم غزه رخ داده، تاکنون ندیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ علی‌اکبر صالحی پیش‌ از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران با بیان اینکه سیاست را علم و هنر می‌دانم، گفت: سیاست همانند نقاشی و موسیقی است؛ کسی موسیقی‌دان برجسته نمی‌‌شود، مگر آنکه آمادگی درونی لازم را داشته باشد.

وزیر اسبق امور خارجه کشور ادامه داد: مجریان سیاست باید نظریه‌های مربوطه را پیاده کنند و اگر آمادگی اجرا سیاست وجود نداشته باشد، به‌طور قطع هر چقدر علم وجود داشته باشد، اثر ندارد.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی در کشور را امتداد سیاست داخلی می‌دانم، عنوان کرد: زمانی می‌توانیم در عرصه بین‌المللی موفق باشیم که از یک وضعیت مطمئن داخلی بهره‌مند باشیم و ملت حامی ملت و حکومت باشند.

صالحی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم استان‌های کرمان و خوزستان ابراز کرد: تمام سخنان معظم‌له در سیاست خارجی و قدرت ملی ما تأثیرگذار است.

وزیر اسبق امور خارجه کشور افزود: مشروعیت نظام همواره برگرفته از همراهی مردم است، اگر مردم با نظام همراهی نداشته باشند دوام نظام با چالش روبه‌رو خواهد شد، این مهم را باید بدانیم که عدم مشارکت در انتخابات، آسیب‌های زیادی برای کشور دارد و اگر خدای نکرده در یک نمودار، جدایی مردم از حکومت رو به بالا باشد باید توجه لازم صورت گیرد چراکه در سیاست خارجی ما نمود پیدا خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه سیاست خارجی قوی ما زمانی معنا پیدا می‌کند که از حمایت داخلی برخوردار باشد و بداند ملت پشتیبان این مقوله هستند، بیان کرد: اگر بخواهیم در این زمینه درست عمل کنیم باید نسبت به نقاط ضعف و قوت، نقد درست داشته باشیم؛ مسئله دیگر این است که ما به جای اینکه روی موضوع بحث کنیم، روی فرد بحث می‌کنیم و این یکی از نقاط ضعف است که باید این مهم را اصلاح کنیم چراکه همه ما در یک کشتی و به‌دنبال منافع کشور هستیم و اگر بحث و نقدی می‌کنیم، نقدر را خیرخواهانه تلقی کنیم.

صالحی اظهار کرد: سیاست خارحی لاجرم تابع محدودیت‌های بین‌المللی است و زمانی که در عرصه سیاست خارجی عضو برخی نهادهای بین‌المللی می‌شویم، باید طبق قواعد عمل کنیم و باید متانت سیاسی را در نظر داشته باشیم.

وزیر اسبق امور خارجه کشور تأکید کرد: حیثیت سیاسی آمریکا و غرب در جنایات غزه کاملا بر باد رفت و تاریخ چنین جنایاتی که علیه مردم غزه رخ داده، تاکنون ندیده است.

وی گفت: ما نباید صحنه بین‌المللی را به گونه دلخواه ترسیم کنیم، بلکه ما باید ببینیم صحنه بین‌المللی چگونه است.

صالحی با بیان اینکه ایران از استقلال واقعی، برخوردار و به اصول سیاسی پایبند است و این را نمی‌توان کتمان کرد، عنوان کرد: ایجاد منظومه مقاومت نقطه قوت ماست و صحنه امروز دنیا نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مظلوم برحق بوده است.

وزیر اسبق امور خارجه کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، موضوع فلسطین را به‌عنوان مسئله محوری قرار داد و انقلاب اسلامی بستر مقاومت را در بستر اسلام قرار داد.

انتهای خبر/م




حیثیت سیاسی آمریکا و غرب در جنایات غزه کاملا بر باد رفت

منبع:آرمـان
? حیثیت سیاسی آمریکا و غرب در جنایات غزه کاملا بر باد رفت