حمله پهپادی ایران عامل شادی آزادی‌خواهان جهان شد

امام جمعه کرمان گفت: شادی آزادی‌خواهان جهان از حمله پهبادی ایران به رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی، نشان‌دهنده قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای الهی در ادامه بحث محیط‌های ترتیبی […]



امام جمعه کرمان گفت: شادی آزادی‌خواهان جهان از حمله پهبادی ایران به رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی، نشان‌دهنده قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش به تقوای الهی در ادامه بحث محیط‌های ترتیبی از نگاه قرآن کریم، گفت: در آیات و روایات یکی از محیط‌های مهم تربیت محیط‌ آموزش و پرورش است که دست با کفایت مربی باید بتواند متربی را در راستای رضایت خداوند تربیت کند.

وی بیان کرد: یکی از وظایف مهم مربی نسبت‌به کسی که تحت تربیت قرار دارد عبارت از این است که نگاه محاسباتی متربی را تنظیم کند و خیلی مهم است کسی که می‌خواهد تربیت شود نگاه محاسباتی‌اش چیست!.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: حضرت علی(ع) این نگاه محاسباتی را به بهترین وجه ممکن تبیین فرمودند؛ آدمی وقتی از دنیا می‌رود یک سؤال توده‌های مردم دارند که برای بچه‌هایش چه به‌ جا گذاشت؟ ثروتش چیست؟ و ورثه او با ماترکی گذاشته چگونه اداره می‌شوند؟

وی ادامه داد: ولی امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند که نگاه محاسباتی فرشتگان متفاوت با مردم است، آن‌ها سوال می‌کنند که چه جلوتر فرستادی؟ برای آخرت خودش در دنیا چه ذخیره کرد؟ اکنون که وارد دنیایی دیگری می‌شود ذخیره‌ای دارد؟

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: نگاه به ماترک اگر در تربیت قوی شد، مربی هنر زیادی نکرده و متربی خود را در دنیا فردی قوی کرده و یاد داده در دنیا برای خود چه بگذارد و در آموزش موفق و در پرورش ناموفق بوده است.

وی افزود: اما مربی و معلمی که جهان‌بینی فرد را به سوی ماقدم ببرد و نگاه آخرتی را در تعلیم و تربیت ببیند، موفق است؛ چون نتیجه ماترک و نگاه ماترکی فناست و نتیجه ماقدم بقاست.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: نگاه محاسباتی متربی به‌وسیله مربی باید اصلاح شود، هرکسی در میدان تدریس و تعلیم و تربیت فرصتی پیدا می‌کند، باید به این بحث تعلیم و تربیت توجه داشته باشد.

وی بیان کرد: اصل دیگر در بحث تربیت، عبارت از این است که مربی نباید به کسانی که پای درس یادگیری حاضر می‌شوند و تحت تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند، نگاه مساوی کند؛ به این معنی که برخی خوبند و برخی بد، نسخه‌ای که برای آن‌ها پیچیده می‌شود با هم فرق می‌کند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: نه تشویق و نه تنبیه به تنهایی راه تربیت دینی را هموار می‌کند، لذا باید کلام مربی هم زهر و شهد داشته باشد ولی خشم و مهر هر دو زمانی موفق می‌شوند که برای خدا باشد، خشم و مهر نفسانی در تعلیم و تربیت مربی را به گمراهی می‌برد.

وی گفت: نظام تعلیم و تربیت در نگاه دینی باید همه جنبه‌هایش الهی و انسانی باشد، نفسانی و نفسانیت در هیچ مرحله‌ای از تعلیم و تربیت در دستور کار قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم ضمن تسلیت شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء، ارتحال عبدالعظیم حسنی و اشاره به روز بزرگداشت شیخ بهائی و شهادت سپهدشهید قرنی و روز ارتش گفت: ارتشیان مجاهد فی‌سبیل‌الله از امنیت کشور با تمام وجود دفاع می‌کنند و در آمادگی و با اراده کامل برای انجام هر ماموریتی در جهت امنیت کشور ایستاده و مهیا هستند.

امام جمعه کرمان موفقیت دستیابی جمهوری اسلامی ایران در بخش سازمان ملی استاندارد کشور و ارتقاهایی که پیدا کرد را تبریک گفت.

وی با اشاره به روز زمین پاک بیان کرد: توجه به محیط زیست هم حق فرد فرد انسا‌هایی است که درحال‌حاضر زندگی می‌کنند و هم حقی است برای نسل‌های آتی، توجه به این حقوق وظیفه هر کدام از ماست.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در ادامه به شکست حمله نظامی آمریکا به طبس که با اراده خداوند اتفاق افتاد و روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران در روزهای اخیر شاهکاری را خلق کرد که برای تاریخ ماندگار شد.

وی تصریح کرد: روزی بر این کشور گذشت از نظر دفاعی آن‌قدر ضعیف بودیم که آمریکایی‌ها در داخل کشور اردوگاه می‌زنند و حمله به تهران را طراحی می‌کردند، آنجا خدا از ما دفاع کرد و طوفان صحرای طبس تومار آمریکایی ها را پیچید.

درحال تکمیل….. 

انتهای خبر/کارگر زاده


حمله پهپادی ایران عامل شادی آزادی‌خواهان جهان شد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? حمله پهپادی ایران عامل شادی آزادی‌خواهان جهان شد