حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا نتانیاهو را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از باتلاق خارج شود. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حسن هانی‌زاده درباره خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی اظهار کرد: مسئله جنبش دانشجویی در آمریکا و اروپا یکی از مراحل تاریخی، حساس و […]



کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا نتانیاهو را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از باتلاق خارج شود.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حسن هانی‌زاده درباره خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی اظهار کرد: مسئله جنبش دانشجویی در آمریکا و اروپا یکی از مراحل تاریخی، حساس و سرنوشت‌ساز در غرب تلقی می‌شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: بعداز گذشت نزدیک به هفت ماه از نسل‌کشی در غزه و همراهی کشور‌های اروپایی و آمریکا با رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع غزه و سکوت نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در برابر این کشتار فجیع، اکنون وجدان ملت‌های غربی بیدار شده و این بیداری به‌ویژه در قشر دانشجو که از کنش‌گری بالایی برخورد نماد بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دانشجویان در برابر سکوت و تسلط صهیونیست‌ها در تمام ارکان حکومتی و اقتصادی و سیاسی آمریکا واکنش نشان داند و باتوجه‌به اینکه این نهاد‌های علمی و دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تحت تسلط صهیونیست‌ها هستند و یهودی‌ها نفوذ بالایی بر مراکز علمی و دانشگاهی دارند این خیزش تغییر وسیعی در ساختار اجتماعی و سیاسی و آمریکا و اروپا به‌وجود خواهد آورد. این گسل تکان دهنده‌ای است که سراسر اروپا و آمریکا را فراخواهد گرفت و غربی‌ها ناچار می‌شوند در برابر جنایتی که صهیونیست‌ها در هفت ماه گذشته علیه مردم غزه انجام داده است چاره‌اندیشی کنند.

هانی‌زاده تاکید کرد: این جنبش، جنبشی واقعی است ک معلول بر آینده سکوت و همراهی سیاست‌های آمریکا با صهیونیست‌ها است. جنبش دانشجویی  به سرعت در سه ایالت آمریکا گسترده شد و به کشور‌ها و دانشگاه‌های مهم اروپایی گسترش پیدا کرد و اکنون در میان رهبران اروپایی و آمریکایی این سوال به‌وجود آمده که آیا از کابینه بنیامین نتانیاهو عبور کنند یا اینکه رژیم صهیونیستی را در این شرایط رها کنند تا سقوط کند و در برابر این همه فشار بین‌المللی سقوط کند.

این کارشناس بین‌الملل ادامه داد:گزینه‌ای که وجود دارد این است که ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا به این جمع‌بندی برسند که نتانیاهو و کابینه او را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج شود.

وی درباره رأی دادگاه لاهه درباره دستگیری نتانیاهو گفت: به نظر می‌رسد توافقی وجود دارد که دادگاه لاهه در آینده نتانیاهو و برخی افراد کابینه او را به دلیل جنایات جنگی تحت تعقیب قرار بدهد  و مانند آن چه اوایل دهه نود میلادی در بوسنی هرزگویین و صربستان رخ داد و رهبر صرب‌ها دستگیر و محاکمه شد این سرنوشت در انتظار نتانیاهو خواهد بود.

هانی‌زاده ادامه داد: این جنبش بعد از جنبش مردمی و دانشجویی در آمریکا پس از جنگ ویتنام دومین جنبش تاریخ در این کشور است و بسیار مهم و تاثیر گذار است و تغییرات اساسی در رفتار‌های سیاسی و اجتماعی آمریکا و کشور‌های اروپایی خصوصاً در رابطه با ملت‌های مسلمان ایجاد می‌کند و اگر ادامه پیدا کند تمام گسل‌های اجتماعی آمریکا و اروپا را در برمی‌گیرد.

کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: خطر جدی نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه تمام اروپا و آمریکا را به شدت تهدید می‌کند و حتما تغییراتی اساسی را در سیاست‌های آمریکا و اروپا خواهیم دید.  

وی درباره حکم دادگاه لاهه خاطرنشان: حکم دادگاه لاهه کاملا جدی است و این امر منوط است به اینکه آیا نتانیاهو با ارتش خود به رفح حمله خواهد کرد و اگر این حمله انجام شد حتما حکم دادگاه دیوان کیفری لاهه اجرایی می‌شود و نه تنها بنیامین نتانیاهو بلکه برخی دیگر از اعضای کابینه او با عنوان جنایتکاران جنگی نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/م
 


حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است

منبع:آرمـان
? حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است