حمایت مجلس از گسترش همکاری‌های پولی و بانکی ایران با روسیه 

فت فتو/کرمان نشست مشترک روسای بانک‌های مرکزی ایران و روسیه با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مسکو برگزار شد. به گزارش فت فتو و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، در این نشست مشترک ابتدا نابی ولینا رییس بانک مرکزی روسیه با ابراز خرسندی از […]

فت فتو/کرمان نشست مشترک روسای بانک‌های مرکزی ایران و روسیه با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مسکو برگزار شد.

به گزارش فت فتو و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، در این نشست مشترک ابتدا نابی ولینا رییس بانک مرکزی روسیه با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بیان کرد: خوشبختانه روند همکاری های اقتصادی ایران و روسیه رو به رشد است و این موضوع در دیدارهای اخیر روسای جمهور ایران و روسیه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است. 

وی با ابراز علاقه به گسترش همکاری‌های پولی و بانکی ایران با روسیه گفت: آماده اخذ تصمیمات مناسب در این خصوص هستیم.

سپس صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور گفت: افزایش  همکاری‌های اقتصادی از طریق توسعه و افزایش ظرفیت‌های پولی و بانکی ایران و روسیه امکان پذیر است.

وی با اشاره به  وضعیت تراز تجاری ایران و روسیه عنوان کرد: آماده افزایش ظرفیت‌های صادراتی ایران برای پوشش کسری تراز تجاری بین دو کشور هستیم.

در ادامه این نشست پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از ارتقاء روابط اقتصادی ایران و روسیه اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس از هرگونه توسعه فعالیت‌های اقتصادی برای بهبود تراز تجاری ایران با روسیه حمایت می کند.

وی اضافه کرد: آنچه مسلم است بهبود بستر تمامی فعالیت‌های اقتصادی برای صنعتگران و فعالان بخش تجاری و بازرگانی دو کشور و ارتقاء همکاری‌های مشترک بانکی است لذا نقش بانک‌های مرکزی دو کشور بسیار مهم و اساسی است.

وی در ادامه به آمادگی جمهوری اسلامی برای حمایت از سرمایه گذاری‌های دولت و بخش خصوصی روسیه در حوزه‌های تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و توضیح داد: با تکمیل زیرساخت‌های کریدور شمال به جنوب به‌زودی شاهد اتفاقات مثبت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی برای دو کشور خواهیم بود.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این جلسه گفت: پشتیبانی وزارت امور خارجه ایران از تقویت روابط اقتصادی اولویت سفارت محسوب می‌شود.

انتهای پیام




حمایت مجلس از گسترش همکاری‌های پولی و بانکی ایران با روسیه 

منبع: ایـسنا
? حمایت مجلس از گسترش همکاری‌های پولی و بانکی ایران با روسیه