حضور مردم در همه صحنه ها به وجود آورنده انقلاب و حافظ آن است

کرمان- امام جمعه کرمان گفت: انقلاب از آن مردم است؛ حضور پررنگ مردم در همه صحنه‌ها انقلاب را به وجود آورد و آن را حفظ خواهد کرد. به گزارش نذیر کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان اظهار کرد: شکسته شدن حکومت نظامی در […]

کرمان- امام جمعه کرمان گفت: انقلاب از آن مردم است؛ حضور پررنگ مردم در همه صحنه‌ها انقلاب را به وجود آورد و آن را حفظ خواهد کرد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان اظهار کرد: شکسته شدن حکومت نظامی در سال ۵۷ به دستور امام راحل و به دنبال آن درهم کوبید شدن حکومت طاغوت در ۲۲ بهمن به دستور ایشان با حضور میدانی و حرکت جهادی مردم افتخارهای بزرگی است که تاریخ این کشور به خود دید و ثبت کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی هم از درون مواظب خودش است که از آرمان‌ها فاصله نگیرد و اجازه نداد در این ۴۵ سال هیچ نفوذ و جریانی به آرمان‌هایش خیانت کند و هم از بیرون با دشمنان و منحرفان مقابله کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه جنس و ذات انقلاب به ۲ اصل وابسته است که در بقای آن نقش ایفا کرد اظها کرد: تا زمانی که این ۲ اصل وجود داشته باشند، انقلاب در همه صحنه‌ها پیروز است؛ هر چند دشمنان موانعی ایجاد و حرکت را کُند می‌کنند، اما پیروزی نهایی از آن انقلاب همیشه بوده و هست.

وی تصریح کرد: اصل اول انقلاب، حاکمیت دین و اینکه حاکمان باید بر مبنای دین بر این کشور حکومت کنند است، لذا همه مراقبت‌ها بر این بوده که اخلاق، معنویت، توجه به ارزش‌ها و خوبی‌ها در هر کسی که در کشور مسؤولیت می‌گیرد، وجود داشته باشد و اگر کسی از این جنس نباشد انقلاب دیر یا زود او را پس می‌زند.

امام جمعه کرمان افزود: درواقع اصل اول انقلاب، دفاع از ارزش‌های دینی و ساری و جاری شدن احکام دینی و اخلاق اسلامی است که از روز اول این عهد را بستیم، با همین پیمان انقلاب به پیروزی رسید و انقلاب مواظب است که این اصل خود را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حضور و رضایت مردم در صحنه‌های انقلاب اصل دوم انقلاب است تصریح کرد: انقلاب از آنِ مردم است؛ حضور پررنگ مردم در همه صحنه‌ها انقلاب را به وجود آورد و آن را حفظ خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم، انقلابی که مربوط به خودشان است را حفظ می‌کنند بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز فتنه، این ۲ اصل یعنی ولایت و سرمایه اجتماعی نظام و مردم را نشان گرفت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: هر کس در حکمرانی قرار گرفت باید خودش را متناسب با مسؤولیت و اخلاق دینی و اسلامی تربیت کند و در همان طراز باشد؛ البته دشمنی‌ها نیز تا این ۲ اصل در میان باشد نمی‌تواند کاری را پیش ببرد.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح قدرتمند ما در همین مسیر هستند و در این جایگاه قدرت را در کشور با اقتدار تبدیل کرده اند؛ امروز اقتدار ما مثال زدنی است و روی پای خودمان ایستادیم.

امام جمعه کرمان همچنین تاکید کرد: در ۲ امتحان بزرگ در آینده نزدیک قرار گرفته‌ایم که یکی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال است و که این ۲ اصل مهم را بار دیگر به رخ خواهد کشید.

وی ادامه داد: همچنین حضور پررنگ ما پای صندوق‌های انتخابات آزمونی است که اسفند ماه در آن حضور پیدا خواهیم کرد.

امام جمعه کرمان افزود: مشارکت بالا در انتخابات یعنی پشتیبانی کشور به‌وسیله توده مردم است.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به فرمایشات رهبری معظم انقلاب درباره حمایت از مردم غزه تصریح کرد: دولت‌ها باید ارتباط و پشتیبانی مالی از این رژیم غاصب را قطع کنند و ملت‌های مسلمان نیز وظیفه دارند با حضور در صحنه به دولت‌هایشان آنقدر فشار بیاورند تا آنها از رژیم صهیونیستی پشتیبانی و حمایت نکنند.

وی با اشاره به مناسبت روز پاسدار بیان کرد: پاسداران برای کشور افتخار خلق و در صحنه‌های سخت در خط مقدم حضور پیدا می‌کنند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: یکی از این پاسداران شهید حاج قاسم سلیمانی بود که جبهه مقاومت را آنقدر قدرتمند ساخت که یک جبهه مجاهد آن، رژیم صهیونیستی را چهار ماه زمینگیر کرده و همه بسترهای بزرگ شکست را برای آن فراهم آورده است.

وی با اشاره به ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز تصریح کرد: جانبازانی جان دادند تا انقلاب و ارزش‌ها بماند و در روزهای سخت دفاع مقدس نااهلان بر این کشور حکومت نکنند؛ برخی از این جانبازان روزها و شب‌ها کوچک‌ترین آرامشی را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در کشور بر خود حرام کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین با بیان اینکه سربازان گمنام حضرت ولی عصر (عج) در وزارت اطلاعات حماسه‌ای بزرگ خلق کردند گفت: این سربازان در واقع به موساد- از پیچیده‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی دنیا- نشان دادند در داخل و خارج از جمله ۲۸ کشور و در سه قاره بزرگ، نیروهایشان را در رصد خود دارند.

کد خبر ۶۰۱۹۲۲۰




حضور مردم در همه صحنه ها به وجود آورنده انقلاب و حافظ آن است

منبع: مــهر
? حضور مردم در همه صحنه ها به وجود آورنده انقلاب و حافظ آن است