حدود ۱۱ هزار بیمار در پویش ملی سلامت استان کرمان شناسایی شدند

کرمان- مدیر گروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از زمان اجرای پویش ملی سلامت تاکنون قریب ۱۱ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و دیابت در استان کرمان شناسایی شده اند. کاوه رفیعی پور در گفتگو با نذیر کرمان، در خصوص اجرای پویش ملی سلامت در استان کرمان بیان کرد: این […]

کرمان- مدیر گروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از زمان اجرای پویش ملی سلامت تاکنون قریب ۱۱ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و دیابت در استان کرمان شناسایی شده اند.

کاوه رفیعی پور در گفتگو با نذیر کرمان، در خصوص اجرای پویش ملی سلامت در استان کرمان بیان کرد: این پویش با تاکید بر غربالگری دیابت و پرفشاری خون از ۲۰ آبان ماه آغاز شده است و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

وی اهداف کلی پویش ملی سلامت را برشمرد و افزود: افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری دیابت و فشار خون بالا و همچنین شناسایی افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند، از جمله اهداف مهم این برنامه است.

رفیعی پور با تاکید بر اینکه حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۹ شهرستان را شامل می‌شود، یادآور شد: قریب یک میلیون نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در این حوزه وجود دارد.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۶۰ هزار نفر در پویش ملی سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این پویش تا به حال ۶ هزار و ۷۶۵ نفر مشکوک به فشار خون بالا و بیش از ۴ هزار و ۱۷۳ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده‌اند.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در مجموع نزدیک به ۱۱ هزار نفر بیمار جدید در قالب اجرای این طرح پیدا شده است.

رفیعی پور در پایان گفت: اجرای پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی ماه در کلیه پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های ثابت و سیار استان کرمان انجام خواهد شد.

کد خبر ۵۹۶۹۶۲۴




حدود ۱۱ هزار بیمار در پویش ملی سلامت استان کرمان شناسایی شدند

منبع: مــهر
? حدود ۱۱ هزار بیمار در پویش ملی سلامت استان کرمان شناسایی شدند