حاج قاسم نهفته های بسیار زیادی دارد/ دشمن از حاج قاسم شهید بیشتر می ترسد

فت فتو/کرمان رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شخصیت شهید سلیمانی نهفته های بسیار زیادی دارد، گفت: الان دشمن از حاج قاسم شهید بیشتر می ترسد تا زمانی که زنده بود.  سردار عبدالله عراقی پیش از ظهر امروز ۱۳ دی ماه در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، شهدای […]

فت فتو/کرمان رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شخصیت شهید سلیمانی نهفته های بسیار زیادی دارد، گفت: الان دشمن از حاج قاسم شهید بیشتر می ترسد تا زمانی که زنده بود.

 سردار عبدالله عراقی پیش از ظهر امروز ۱۳ دی ماه در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، شهدای مدافع حرم استان کرمان و یادواره شهدای شهرستان رفسنجان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، اظهار کرد: حاج قاسم کسی است که مبارزه چهل‌ساله کرد و در رکاب امام راحل در دوران دفاع مقدس بود، در فرماندهی لشکر ثارالله نقش‌آفرینی کرد و خط شکن و موثر بود و بعد از دوران دفاع مقدس محرم اسرار رهبری بود و رهبر انقلاب فرمودند  «القاب پنهانی حاج‌قاسم نهفته‌های بسیار زیادی دارد».

 رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: خداوند می فرماید از بین مومنان مردانی هستند که صادقانه با خداوند عهد و پیمان بستند و پای آن ایستادند، گروهی به شهادت رسیدند و گروهی در انتظارند و هیچ خللی در ایمان اینها ایجاد نمی شود، حاج قاسم و همه شهدا جزو مصداق های این آیه هستند.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه با قدم گذاشتن در گلزار شهدای کرمان احساس می کنیم که در بین الحرمین هستیم، یادآور شد: مردم از استان های مختلف میهمان کرمان هستند، موکب هاپذیرایی می کنند و زن و مرد پیاده به سمت میعادگاه عاشقان حرکت می کنند.

سردار عراقی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم حرکت آفرین شد، خاطرنشان کرد: امروز از ۶۰ کشور دنیا در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت ایشان در کرمان حاضر شدند و بیش از ۳۰۰ زوج در کنار مزار حاج قاسم عقد داشتند و این برکت می دهد.

وی تاکید کرد: شهدا شاهدان واقعی هستند، کاروان شهدا دست ما را می گیرند و همراه خودشان می برند و نمی گذارند منحرف شویم، ارتباط خود را با محافل شهدا برقرار کنیم ما را حفظ می کنند، شاهد و نگران ما هستند.

سردار عراقی بیان کرد: سال ۹۴ و ۹۵ در سوریه ۹ ماه از طرف نیروی زمینی سپاه ماموریت پیدا کردیم تا در حلب علیه داعش و النصره ماموریت انجام دهیم و توفیق داشتم در جوار این شهید عزیز و در رکاب ایشان باشم. حاج قاسم محبوب دلها بود، این محبوبیت را خداوند می دهد، وقتی شما در رکاب ولایت باشید خداوند این عزت را می دهد.

رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اخلاص و صدق دو ویژگی حاج قاسم بود که رهبر انقلاب بر آنها تاکید کردند، به معنای واقعی مرد میدان بود و در لحظات خطر حضور داشت ابایی از شهادت نداشت عاشق شهادت بود و  این تاثیر مکتب امام و رهبری است. دنیا حاج قاسم را شناخت و تمام تلاش خود را بکار گرفت تا حاج قاسم را از نظر فیزیکی حذف کند می ترسیدند و از او و حساب می بردند.

سردار عراقی اضافه کرد: در حال حاضر تکلیف سنگین مکتب سلیمانی این است که بصورت عملی کارآمدی جمهوری اسلامی را در کشور را نشان دهد و مشکلات اقتصادی کشور را با کمک مردم و با محوریت رهبر انقلاب و با استعانت از خون شهدا حل کنیم و خیر و برکت در این کشور را به مردم بچشانیم.

باید ابعاد مکتب سلیمانی را تبیین کرد

امام جمعه رفسنجان نیز در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سردار دلها اظهار کرد: سردار دل‌ها قهرمان ملی و افتخار ملت های مسلمان است. رهبر انقلاب اسلامی یک جمله در مورد شهید سلیمانی فرمودند که «سلیمانی یک مکتب است» پس باید در این جمله که کوتاه امّا پر معنی است تأمل و تفکر کرد و تمام زوایا و ابعاد آن را تبیین و روشنگری کرد.

حجت الاسلام اصغر عسکری افزود: ما در اسلام عناوینی به عنوان مکتب اسلام، مکتب قرآن و مکتب تشیع داریم؛ محورهای مکتب اسلام شهادتین، شهادت به خدا، رسالت انبیاء و قرآن است.

وی با بیان این‌که سردار سلیمانی صاحب مکتب است و باید از مکتب حاج قاسم درس های زندگی را بیاموزیم و عمل کنیم، عنوان کرد: سردار سلیمانی کسی بود که به یک سری از اصول، ارزش ها و باورهای اسلام، امامین و خدمت به مردم و محرومین اعتقاد داشت و عمل می کرد و نیز ایثارگری، تلاش و اخلاص در عمل، شهادت طلبی و اسیر مادیات نبودن در او نهادینه شده بود.

وی تصریح کرد: در مکتب تشیع غیر از شهادت به وحدانیت خدا، پیامبر و قرآن؛ مسائل امامت، ولایت و ولایت فقیه را نیز باید توجه داشت.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در همه حال از خداوند طلب شهادت را داشت و در وجودش نهادینه شده بود، تاکید کرد: یک مکتب مجموعه ای از اصول، آرمان ها، اندیشه ها و باورهایی است که یک انسان به آن ها پایبند است و قبول دارد و به آن ها عمل می کند. اندیشمندان و قلم بدستان بیانات رهبر انقلاب در توصیف سردار سلیمانی را تبیین کنند، آن‌ها وظیفه روشنگری دارند.

انتهای پیام 




حاج قاسم نهفته های بسیار زیادی دارد/ دشمن از حاج قاسم شهید بیشتر می ترسد

منبع: ایـسنا
? حاج قاسم نهفته های بسیار زیادی دارد/ دشمن از حاج قاسم شهید بیشتر می ترسد