جوابیه فرمانده انتظامی بم درباره دستگیری پزشک قلابی

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی بم درباره دستگیری پزشک قلابی و ادعا‌های مطرح شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بم جوابیه صادرکرد. به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان ، دانشگاه علوم پزشکی بم در تاریخ ۱۴ مهرماه طی گزارشی به دادستان محترم بم اعلام کرده است فردی با جعل سند و جعل عنوان و دخالت در […]

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی بم درباره دستگیری پزشک قلابی و ادعا‌های مطرح شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بم جوابیه صادرکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های فت فتو از کرمان ، دانشگاه علوم پزشکی بم در تاریخ ۱۴ مهرماه طی گزارشی به دادستان محترم بم اعلام کرده است فردی با جعل سند و جعل عنوان و دخالت در حرفه پزشکی، پوشیدن روپوش پزشکی و استفاده از ملزومات پزشکی، اقدام به طبابت در یکی از بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه کرده و خواستار تعقیب و مجازات وی شده است.

در پی این گزارش و با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در شهر بم مستقر است و هر ۴ شهرستان شرقی استان کرمان را تحت پوشش دارد، دادستانی دستور رسیدگی به این موضوع را به کلانتری ۱۲ بم صادر و ماموران کلانتری با همکاری حراست دانشگاه علوم پزشکی بم، متهم را دستگیر و به مقر پلیس منتقل می‌کنند.

متهم در اعترافات خود به صراحت به بزه انتسابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شده است.

در ادامه در پی کار اطلاعاتی پلیس بم، یکی از عوامل بیمارستان مربوطه که با متهم ارتباط داشته و زمینه حضور وی را در بیمارستان فراهم کرده است، به اداره پلیس دعوت و نامبرده عنوان داشته متهم (پزشک قلابی) با پوشیدن روپوش و استفاده از ملزومات پزشکی، خود را به عنوان پزشک به بیماران و همکاران معرفی و اقدام به طبابت می‌کرده است.

بررسی‌های بیشتر پلیس حاکی از آن است که نه تنها متهم فاقد تخصص در حرفه پزشکی است، بلکه وی دارای تحصیلات کارشناسی رشته مخابرات است و دارای ۷ فقره سابقه محکومیت کیفری از جمله کلاهبرداری است. متهم و رابط وی در بیمارستان هر دو غیربومی و اهل سایر استان‌ها هستند.

پلیس در راستای وظایف ذاتی خود و حفاظت از جان مردم و طی هماهنگی با مرجع قضایی اقدام کرده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس با رعایت اخلاق رسانه ای، حریم خصوصی افراد و در نظر گرفتن شآن و منزلت جامعه پزشکی، در خبر منتشره هیچ اشاره‌ای به نام بیمارستان و مسئولیت و عنوان فرد مرتبط با متهم در بیمارستان نکرده است، اما متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی بم و مدیر بیمارستان مربوطه در یک اقدام غیرحرفه‌ای همه این موارد را افشا کرده اند.

ساحت مقدس دانشگاه و جامعه پزشکی مبرا از هر گونه آلودگی است، بنابراین شناسایی و دستگیری افرادی که با عناوین جعلی قصد به خطر انداختن جان مردم و ضربه به حیثیت دانشگاه و جامعه پزشکی دارند بایستی مورد توجه همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باشد و از این اقدام پلیس و دستگاه قضایی استقبال شود.

کلیه مستندات و ادلّه در پرونده موجود می‌باشد و پلیس آمادگی دارد آن‌ها را با هماهنگی مرجع قضایی ارائه کند.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بم

انتهای پیام/ح




جوابیه فرمانده انتظامی بم درباره دستگیری پزشک قلابی

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? جوابیه فرمانده انتظامی بم درباره دستگیری پزشک قلابی