جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های کودک و نوجوان» در استان کرمان برگزار می‌شود

سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان همزمان با سراسر کشور در استان کرمان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود. به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اکران ۱۰ فیلم بخش […]

سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان همزمان با سراسر کشور در استان کرمان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اکران ۱۰ فیلم بخش مسابقه جشنواره و همچنین فیلم‌های کوتاه داستانی و پویانمایی کودک و نوجوان در سینماهای گلستان  خبر داد و گفت: فیلم‌های این جشنواره همزمان با هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در دو سانس ۱۵ و ۱۷ روی پرده می‌رود.

وی افزود: تماشای فیلم‌های این جشنواره برای کودکان و نوجوانان استان رایگان است و با هماهنگی انجام‌ شده با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ارگان‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، بخشی از ظرفیت سالن سینما برای آنها اختصاص خواهد یافت.

علیزاده از نمایش دو فیلم ویژه جشنواره که در استان کرمان تولید شده است خبر داد و گفت: «فیلم سوییپر» با عوامل کرمانی به کارگردانی آقای امین شجاعی به‌صورت اختصاصی فقط در سینماهای این سه شهرستان اکران خواهد شد.

وی افزود: همچنین نمایش فیلم «پسر رسول» که با موضوع سردار سلیمانی در کرمان تولید شده است نیز به‌صورت ویژه در هر سه شهر رفسنجان، بافت و بردسیر به نمایش گذاشته خواهد شد.

علیزاده تأکید کرد: سینماهای بردسیر و بافت که از زمان تجهیز و آماده‌سازی در سال گذشته، تاکنون به دلیل محدودیت‌های کرونایی امکان نمایش فیلم نداشتند اکنون همزمان با این جشنواره به نوعی افتتاح و فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: علاوه براین سه شهرستان که به‌صورت فیزیکی به نمایش فیلم می‌پردازند، علاقه‌مندان سایر نقاط استان هم می‌توانند به‌صورت آنلاین و از طریق پلتفرم‌های «هاشور» و «فیلمینو» به تماشای آثار مورد علاقه خود بپردازند و از کارگاه‌های آموزشی جشنواره در پلتفرم «تیوا» استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعداد ۸۶ کودک و نوجوان در سطح استان متقاضی داوری این جشنواره بودند. که از طریق سامانه مربوطه ثبت‌نام و برای آنان کارت داوری صادر شده است. که طی این هفته با حضور در سینماهای یاد شده و یا تماشای آنلاین، می‌توانند نسبت به ثبت رأی خود به منظور انتخاب بهترین فیلم از نگاه مخاطب اقدام کنند.

علیزاده در پایان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برنامه‌های جنبی و اکران فیلم طی روزهای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در کرمان اشاره کرد، و گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده با افزایش ضریب واکسیناسیون، شرایط بهتری را برای برگزاری جشنواره‌های هنری و سینمایی داشته باشیم.

انتهای پیام




جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های کودک و نوجوان» در استان کرمان برگزار می‌شود

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های کودک و نوجوان» در استان کرمان برگزار می‌شود