ثبات سیاست خارجی ایران برگرفته از نظام مقدس اسلامی است

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: ثبات سیاست خارجی ایران برگرفته از نظام مقدس اسلامی و بر اساس سه ضلع عزت، حکمت و مصلحت است که چنانچه در این چهارچوب قرار گیریم، سیاست خارجی پایدار خواهیم داشت. به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حسین اکبری‌فرد پیش‌از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین […]

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: ثبات سیاست خارجی ایران برگرفته از نظام مقدس اسلامی و بر اساس سه ضلع عزت، حکمت و مصلحت است که چنانچه در این چهارچوب قرار گیریم، سیاست خارجی پایدار خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حسین اکبری‌فرد پیش‌از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران گفت: مباحث علوم سیاسی به منافع ملی کشورها، عزت، اقتدار و حاکمیت مربوط است.

 
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: در این نشست‌ها، رسانه‌ها می‌توانند چکیده مسائل را به جامعه عنوان کنند و همچنین بر اساس موضوع نشست، مسائل مرتبط بیان شود.
 
وی تاکید کرد: این دانشگاه، دانشگاه شهید باهنر کرمان، خیلی متفاوت از بسیاری از دانشگاه‌ها است؛ چراکه یک دانشگاه خیرساز است که با نگاه بلند و توسعه‌ای ساخته شده است.
 
اکبری‌فرد اظهار کرد: استان کرمان، استان کریمان است و مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم کرمان و خوزستان، استان کرمان را به عنوان استان نخبه‌پرور و شخصیت‌ساز معرفی کردند؛ ما افتخار داریم شهید سلیمانی این شخصیت بین‌المللی، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان بوده است.
 
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: ثبات سیاست خارجی برگرفته از نظام مقدس اسلامی و بر اساس سه ضلع عزت، حکمت و مصلحت است که چنانچه در این چهارچوب قرار گیریم، سیاست خارجی پایدار خواهیم داشت.
 
وی ابراز کرد: مهم‌ترین کالایی که در هر کشور تولید می‌شود، امنیت است؛ امنیت در هر کشوری وجود داشته باشد، همه از آن بهره می‌برند؛ امنیت اگر باشد همه چیز وجود دارد که این مهم باید در سایه سیاست‌گذاری به‌موقع و اصول باشد.
 
اکبری‌فرد خاطرنشان کرد: اگر سیاستمان درست انتخاب نشود، هزینه‌هایی ایجاد می‌شود که برگشت‌ناپذیر است.
 
محمود غفوری نیز در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران گفت: اولین دوره این همایش در دوره کرونا و به‌صورت برخط برگزار شد و سعی خواهیم کرد این همایش را هر سال برگزار کنیم.
 
رئیس دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران اظهار کرد : ۱۴۵ چکیده مقاله دریافت شد که ۱۰۷ مورد پذیرش قرار گرفت و از این تعداد ۸۴ مقاله دریافت شد که ۳۰ مورد از آن‌ها چاپ خواهد شد.

انتهای خبر/م 




ثبات سیاست خارجی ایران برگرفته از نظام مقدس اسلامی است

منبع:آرمـان
? ثبات سیاست خارجی ایران برگرفته از نظام مقدس اسلامی است