برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمان از برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای خبر داد. به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ رضا علی‌آبادی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمان از برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور ۳۰۰ ورزشکار و ۲۰ مرشد، روز گذشته […]



مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمان از برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ رضا علی‌آبادی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمان از برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور ۳۰۰ ورزشکار و ۲۰ مرشد، روز گذشته در میدان گنجعلیخان کرمان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، از قهرمانان ملی و فرا‌ملی مروج اخلاق و منش پهلوانی و پیشکسوتان ورزش تجلیل به‌عمل آمد.

مسئول بسیج ورزشکاران استان کرمان عنوان کرد: یکی از هیئت‌های ورزشی که از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است، هیئت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای است که یک ورزش اصیل ایرانی بوده و ریشه در اعتقادات و ارزش‌های دینی ما دارد.

وی افزود: به‌دلیل اهمیت این رشته ورزشی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب هم هست، این روز در تقویم سالیانه به‌عنوان روز ترویج پهلوانی و همچنین به‌دلیل هم راستا بودن با برخی از برنامه‌های بسیج ورزشکاران به‌عنوان روز قشر بسیج ورزشکاران نام‌گذاری شده است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمان بیان کرد: در واقع این رشته ورزشی بایستی در الگو‌سازی و منش پهلوانی پیش‌قدم باشد و هر ساله در گرامیداشت این روز ماحصل یک سال اقدامات ارزشی را به جامعه ورزش معرفی نماید.

علی‌آبادی گفت: اقدامات ارزشمند و ماندگاری از جمله پرورش مربیان اخلاق‌مدار، آزادسازی زندانیان، تشکیل گروه‌های جهادی ورزشکاران، کمک به ورزشکاران کم‌برخوردار، دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدای ورزشکار، معرفی الگو‌های جامعه ورزش و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از اقدامات ارزشی است که سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمان با اداره‌‌کل ورزش و جوانان استان و همکاری هیئت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ورزشی ما باید بدانند که سکویی بالاتر از سکویی قهرمانی است که آن هم پهلوانی است که شهدای ما فاتح سکوهای پهلوانی بودند و برای همیشه ماندگار شدند.

منبع: کرمان۱۴۰۰ 
انتهای خبر/ ک


برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی

منبع:آرمـان
? برگزاری همایش گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی