توجه ویژه به تأمین زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان جازموریان

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اهتمام ویژه نسبت به تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان تازه تاسیس جازموریان در جنوب کرمان خبر داد.  دکتر علی اصغر خیرخواه ۱۱ دی ماه در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در شهرستان جازموریان اظهار کرد: توسعه متوازن منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است که […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اهتمام ویژه نسبت به تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان تازه تاسیس جازموریان در جنوب کرمان خبر داد. 

دکتر علی اصغر خیرخواه ۱۱ دی ماه در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در شهرستان جازموریان اظهار کرد: توسعه متوازن منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این راستا نگاه ویژه برای فراهم شدن فضاهای موردنیاز ارائه خدمات سلامت در دستور کار قرار دارد و با این دیدگاه امروز جلسه هیئت رئیسه دانشگاه در شهرستان جازموریان برگزار شد.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های در حال احداث شهرستان جازموریان افزود: پانسیون ۹ واحدی پزشکان با زیربنای ۶۰۰ متر مربع در مرحله تکمیل است که با اعتبار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تحویل موقت شده و مرکز جامع سلامت جازموریان نیز در دو طبقه با زیربنای ۸۰۰ متر مربع و با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حال احداث است.

خیرخواه با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت خیران در تامین زیرساخت‌های شهرستان جازموریان اظهار کرد: جذب نیرو در جازموریان بی سابقه است و ۳۰ نیرو به چرخه بهداشت و درمانی اضاف شده که تا بهمن ماه کامل خواهد شد .

وی با بیان اینکه با اجرای پایلوت طرح درمان از راه دور در زهکلوت بخشی از نیازهای حوزه درمان برطرف می‌شود و باید زیرساخت‌های آن به ویژه اینترنت پرسرعت محقق شود، گفت: در مرکز جامع سلامت خدمات شبانه روزی ارائه می‌شود که با توجه به مراجعات خارج از حوزه دانشگاه، برخی تجهیزات افزایش می‌یابد و حداقل یک دندانپزشک به این منطقه اختصاص خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به غربالگری ۸۸ درصدی جمعیت هدف جازموریان در پویش ملی سلامت با تلاش کادر بهداشتی گفت: ۹ پزشک، شش پرستار، ۱۴ ماما و ۴۵ بهورز در ۳۲ خانه بهداشت، هشت مرکز جامع سلامت و ۴۰ خانه بهداشت در شهرستان جازموریان خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می‌کنند که این تعداد در حد امکان در برخی موارد افزایش داده خواهد شد.

 استقلال مرکز بهداشت جازموریان یک ضرورت است 

در ادامه محمدجعفر جهانگیری فرماندار شهرستان جازموریان  ضمن تقدیر از اقدامات و خدمات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: استقلال مرکز بهداشت این شهرستان از ضروریات حوزه سلامت بود که از همراهی و همکاری مجموعه دانشگاه در این زمینه تشکر داریم و  امیدواریم با همت بیشتر  اقدامات بهتری در رفع کمبودها انجام شود.

حجت الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان نیز بیان کرد: از پزشکان و پرستارانی که علی رغم کمبودها، دلسوزانه در این منطقه خدمت می‌کنند، تشکر می‌کنیم. باید امکانات رفاهی در حد امکان برای  آنها فراهم شود.

وی ضمن تاکید بر ارتقاء خدمات درمانی جازموریان افزود: بنیاد علوی نگاه ویژه به شهرستان جازموریان دارد و برای ساخت بیمارستان اعلام آمادگی کرده است، باید اقدام لازم در تحقق این موضوع انجام شود تا شاهد پیشرفت روزافزون جازموریان باشیم.

انتهای پیام




توجه ویژه به تأمین زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان جازموریان

منبع: ایـسنا
? توجه ویژه به تأمین زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان جازموریان