تقویت مناسبات ایران با کشورهای همسایه با سفر آیت‌الله رئیسی به قطر/ این سفر می‌تواند گشایش اقتصادی به‌دنبال داشته باشد

یحیی کمالی پور گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر بعد از گذشت ده سال انجام می شود که این مهم می تواند زمینه تقویت مناسبات و هم سویی بیشتر ایران را در تحولات تجاری و منطقه ای با کشورهای همسایه ایجاد کند. به گزارش فت فتو؛ یحیی کمالی پور در گفتگو با راه آرمان؛ […]

یحیی کمالی پور گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر بعد از گذشت ده سال انجام می شود که این مهم می تواند زمینه تقویت مناسبات و هم سویی بیشتر ایران را در تحولات تجاری و منطقه ای با کشورهای همسایه ایجاد کند.

به گزارش فت فتو؛ یحیی کمالی پور در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سفر رئیس جمهور به قطر گفت: اصل سفر آیت الله رئیسی به دلیل شرکت در اجلاس کشورهای صادرکننده گاز که در سطح سران برگزار می شود، صورت گرفته است؛ اما ماحصل این سفر می تواند دستاوردهای مهمی را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر بعد از گذشت ده سال انجام می شود که این مهم می تواند زمینه تقویت مناسبات و هم سویی بیشتر ایران را در تحولات تجاری و منطقه ای با کشورهای همسایه ایجاد کند.

وی بیان کرد: کشور صهیونیستی اسرائیل مدت ها است تمام توان خود را به کار بسته تا همگرایی بین کشورهای همسایه ایران، با خود ایجاد کند؛ مطمئنا تحکیم مناسبات ما با کشور قطر که در کشورهای عربی هم مورد پذیرش است، می تواند موثر واقع شود و می تواند به بسیاری از مسائلی که ما در منطقه داریم، کمک کند.

کمالی پور با بیان اینکه با توجه به تحریم هایی که علیه ما وجود دارد این سفر می تواند گشایش اقتصادی و بی اثر کردن تحریم ها را به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: اگر این مناسبات و روابط بتواند به معنای واقعی خود شکل بگیرد؛ شکافی را بین اتحادی که برخی از کشورهای خود فروخته عربی با کشورهای غربی و اسرائیل دارند، ایجاد می کند و این مهم می تواند به ما در زمینه مسائل سیاسی، منطقه ای و اقتصادی کمک کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور به فاکتورهای عنوان شده می پردازند، ابراز کرد: مسائل سیاسی، اقتصادی و تحکیم روابط با کشورهای همسایه در دستور جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما هر چه بتوانیم بر اساس اهدافمان پیش برویم و ارتباطمان را با کشورهای همسایه بیشتر کنیم؛ مطمئنا قدرت مانور ما بیشتر خواهد شد و این هم سویی می تواند به کل منطقه و کشورهای اسلامی کمک کند.


انتهای پیام/https://armanekerman.ir/vdchvmnzi23nivd.tft2.htm




تقویت مناسبات ایران با کشورهای همسایه با سفر آیت‌الله رئیسی به قطر/ این سفر می‌تواند گشایش اقتصادی به‌دنبال داشته باشد

منبع: دانــا
? تقویت مناسبات ایران با کشورهای همسایه با سفر آیت‌الله رئیسی به قطر/ این سفر می‌تواند گشایش اقتصادی به‌دنبال داشته باشد