تقویت امینت ملی یکی از کارکردهای مهم انتخابات

دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: یکی از کارهای مهم انتخابات تقویت امینت ملی است، که موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن می‌شود. سهیل رشیدی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» اظهار کرد: انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خود را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت یک دولت ابراز کنند و […]

دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: یکی از کارهای مهم انتخابات تقویت امینت ملی است، که موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن می‌شود.

سهیل رشیدی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» اظهار کرد: انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خود را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت یک دولت ابراز کنند و اگر نارضایتی به آنان داشته باشند، کسی یا گروهی دیکر را صالح‌تر و با کفایت‌تر می‌شناسند، جایگزین کنند. بدین وسیله سیستم سیاسی را به اصلاح و بهبودی و تکامل تدریجی پیش می‌رود.

دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان یکی از مهم‌ترین کارکردهای انتخابات، قاعده‌مند کردن انتقال قدرت سیاسی از گروهی به گروه دیگر دانست و افزود: فقدان قاعده‌ای برای انتقال و توزیع قدرت سیاسی و مسؤلیت اداره جامعه، مصائب سیاسی گوناگون به دنبال می‌آورد.

وی در ادامه یادآور شد:  ایمان به وجود و کارکرد انتخابات به گروه‌هایی که برای تصاحب قدرت سیاسی رقابت می‌کنند، تضمین می‌دهد که بهترین راه و شیوه کسب قدرت، حضور در انتخابات است. کسب قدرت از راه انتخابات ضمن دارا بودن مشروعیت لازم از سوی مردم، مسالمت‌آمیزترین شیوه در رسيدن به اریکه قدرت است.

وی با اشاره به این که کارکرد مهم انتخابات تقویت امینت ملی است، خاطرنشان کرد: در واقع مشارکت همگانی در انتخابات یکی از مهم‌ترین مقوله‌های امینت در نظام‌های مردم است.

وی افزود:  نظام‌هایی که مهم‌ترین رکن حاکمیت خود را مردم و اراده آن گذاشته‌اند. تقویت امینت ملی‌ می‌تواند موجب خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان شود و باعث افزایش اقتدار نظام شده، دستاوردهای مختلفی در سطح منطقه و نظام بین‌الملل برای کشور رقم بزند.

وی با تاکید بر این که یکی دیگر از  کارکردهای مهم انتخابات، ساماندهی انتخابات واقعی با افزایش مشارکت و گسترش رقابت سیاسی بین گروه‌هی سیاسی و اجتماعی است، ابراز کرد: انتخابات بستری مناسب برای رقابت تشکل‌هاب موجود در جامعه را به وجود می‌آورد و حتی در شرایط و زمینه‌های لازم برای ظهور گروه‌های جدید سیاسی اجتماعی فراهم می‌شود.

وی افزود: بر این اساس انتخابات به عنوان عرصه مبارزه در رقابت گروه‌ها با بسط علایق سیاسی در بین آحاد مردم، می‌تواند آنها با حقوق سیاسی خود آشنا کرده و باور شهروندان را به رعایت ارزش‌های مردم سالارانه تقویت کند و از طرف رقابت مسالمت‌آمیز بین گروه‌های سیاسی را برای تصاحب قدرت نهادینه کرده و موجب تقویت آنها شود.

رشیدی هم‌سویی محلی و دولت انقلابی را یکی از ابعاد مهم اهمیت انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: هماهنگی و همسویی فکری مجلس و دولت فرصتی است که می‌تواند موجب هم‌افزایی توان کشور برای پیشرفت و آبادانی کشور شود و بستر را برای تسریع در حل مشکلات کشور همواره کند. از آن سو واگرایی و فاصله سیاسی و عدم همکاری حداکثری خواهد کرد.

سهیل رشیدی در پایان ابراز کرد: شکل‌گیری یک مجلس انقلابی می‌تواند پشتیبان و کمک‌یار دولت انقلابی در خدمت‌رسانی به ملت شور و واگرایی و فاصله این دو بخش از توان دولت را کاهش خواهد داد.

انتهای خبر/ تاج‌الدینی 

منبع: بوتیانیوز 




تقویت امینت ملی یکی از کارکردهای مهم انتخابات

منبع:آرمـان
? تقویت امینت ملی یکی از کارکردهای مهم انتخابات