تشکیل ۵ پرونده تخلف و جرم انتخاباتی در سطح استان

رئیس دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۲ شعبه ویژه در سطح استان برای پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده‌، گفت: تاکنون پنج پرونده تخلف و جرم انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده است. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی پیش از ظهر امروز در همایش اعضای […]

رئیس دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه ۵۲ شعبه ویژه در سطح استان برای پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده‌، گفت: تاکنون پنج پرونده تخلف و جرم انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی پیش از ظهر امروز در همایش اعضای هیات‌های نظارت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری استان کرمان ضمن گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کشور در حال آمادگی برای ۱۱ اسفندماه است تا حماسه بزرگ دیگری رقم بزند و مردم فهیم، انقلابی و زمان‌شناس ایران اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رای انتخابات بزرگ دیگری را رقم می‌زنند.

 
رئیس دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین امتیازات انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، حضور مردم است، در بهمن سال ۵۷، امام راحل تاکید بر این داشتند که کشور و نظام توسط مردم اداره شود.
 
وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر است، اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد رفراندوم در آن برگزار شود تا نوع حکومت را مردم خودشان انتخاب کنند؛ امام راحل بعد از پیروزی انقلاب در دهم فروردین‌ماه سال ۵۸، دستور برگزاری رفراندوم را دادند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: در هیچ انقلاب و کشور دیگری با این سرعت رفراندوم برگزار نشده بود و برگزاری این رفراندوم بی‌سابقه و بی‌نظیر است و بعد از آن رفراندوم، انتخابات‌ یکی پس از دیگری برگزار شد و این نشان‌دهنده اهمیت نقش مردم در نظام و در قانون اساسی است.
 
رئیس دادگستری کل استان کرمان اظهار کرد: با تاکیدات امامین انقلاب، تاکنون یک روز هم انتخابات در کشور به تاخیر نیافتاده است و مسئولان انتخابات را به‌خوبی برگزار کرده‌ و مردم در انتخابات شرکت کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: امروز یاوه‌گویان خارج از کشور که علیه مردم، ناظران، مجریان انتخابات حرف می‌زنند، بهتر می‌دانند انتخابات در کشور فرایند بسیار سالم و قانونی دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی با بیان اینکه بر اساس قانون جدید انتخابات در ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود و خط قرمز همه باید قانون باشد، گفت: امروز فصل‌الخطاب برای همه، قانون انتخابات است و تمهیدات لازم بر اساس قانون جدید انجام می‌شود.
 
رئیس دادگستری کل استان کرمان نظارت را رکن دیگر انتخابات برشمرد و عنوان کرد: از روز اول بعد از پیروزی انقلاب، امام راحل بر نظارت بر انتخابات تاکید داشتند که باید چشم بینا، بصیر و نظارتی بر فرایند اجرای انتخابات شکل بگیرد و امروز شبکه نظارتی سالم و کامل در کشور بر اساس قوانین و مقررات وجود دارد که شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی نظارت را به‌عهده دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر به‌دنبال سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت انتخابات هستیم، باید از طریق نظارت کامل به این اهداف برسیم، اظهار کرد: در قانون جدید برای ناظران شورای نگهبان ارزش و جایگاه خاص پیش‌بینی شده است و مستقیما به‌عنوان ضابط قوه قضائیه می‌توانند مسائل را گزارش دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی در خصوص وظایف قوه قضائیه در عرصه انتخابات ابراز کرد: آموزش ضابطین و صدور کارت برای ناظربن و تشکیل ستادهای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی از جمله وظایفی است که در قانون جدید برای قوه قضائیه آمده است.
 
رئیس دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: از ۶ ماه قبل، ستادها شکل گرفته‌اند و تاکنون پنج جلسه ستاد پیشگیری استانی را برگزار کرده‌ایم و ۴۴ مصوبه در این جلسات داشته‌ایم و همچنین در همه شهرستان‌ها، ستادها شکل گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه ۵۸ تخلف و جرم انتخاباتی در نظر گرفته شده است و ۵۲ شعبه ویژه در سطح استان برای پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده‌ است، ابراز کرد: تاکنون پنج پرونده تخلف و جرم انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی خاطرنشان کرد: در ستاد استانی چهار کمیته داریم که این کمیته‌ها برای رسیدن به هدف پیشگیری کمک می‌کنند و شامل کمیته رصد فضای مجازی، کمیته تبادل اخبار، کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی و کمیته حقوقی و قضایی است.
 
انتهای خبر/م 
 




تشکیل ۵ پرونده تخلف و جرم انتخاباتی در سطح استان

منبع:آرمـان
? تشکیل ۵ پرونده تخلف و جرم انتخاباتی در سطح استان