تحقق صلح و سازش در ۲۷ پرونده قتل در کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۲۷ پرونده قتل در استان کرمان طی سال ۱۴۰۰ به صلح و سازش ختم شد. یدالله موحد گفت: ۲۷ پرونده قتل در استان کرمان طی سال ۱۴۰۰  با وجود حق قانونی اولیای دم مبنی بر قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شد.  او […]

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۲۷ پرونده قتل در استان کرمان طی سال ۱۴۰۰ به صلح و سازش ختم شد.

یدالله موحد گفت: ۲۷ پرونده قتل در استان کرمان طی سال ۱۴۰۰  با وجود حق قانونی اولیای دم مبنی بر قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شد. 

او توسعه روحیه گذشت را یکی از دستاورد‌های مهم این اقدام برشمرد و گفت: در کنار این موضوع، باید آموزش‌های لازم در رابطه با افزایش مهارت‌های اساسی زندگی در بین افراد، پرهیز از خشونت و توسعه تعاملات کلامی و رفتاری به صورت ویژه‌ از سوی نهاد‌های مربوطه افزایش یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان می گوید: مردم استان کرمان به کرامت و نجابت شهره هستند و از این رو است که تلاش‌های گسترده شورا‌های حل اختلاف استان کرمان  برای  ایجاد سازش در پرونده‌ها به نتایج بسیار خوبی ختم شده و این استان در این زمینه جایگاه خوبی را در سطح کشور  به خود اختصاص داده است.

به گفته او  طی امسال، ۵۹ هزار و ۲۰۶ پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش ختم شده که از این تعداد، ۲۳ هزار و ۹۲۹ مورد در حوزه حقوقی و ۳۵ هزار و ۲۷۷ مورد در حوزه کیفری بوده است.

فت فتو کرمان کرمان




تحقق صلح و سازش در ۲۷ پرونده قتل در کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? تحقق صلح و سازش در ۲۷ پرونده قتل در کرمان