تبیین مسأله‌ امامت و حاکمیت سیاسی؛ از جمله اهداف جهاد مستمر امام کاظم(ع) بود

امان الله علیمرادی گفت: در میان همه حوادث زندگی امام کاظم علیه السلام یک رشته‌ مستمر از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظه‌ شهادت ایشان ادامه داشته و آن خط جهاد و مبارزه‌ ائمه علیه السلام که در تمام دوران دویست‌وپنجاه ساله امامت و در شکل های گوناگون استمرار داشته است. به گزارش فت فتو؛ […]

امان الله علیمرادی گفت: در میان همه حوادث زندگی امام کاظم علیه السلام یک رشته‌ مستمر از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظه‌ شهادت ایشان ادامه داشته و آن خط جهاد و مبارزه‌ ائمه علیه السلام که در تمام دوران دویست‌وپنجاه ساله امامت و در شکل های گوناگون استمرار داشته است.

به گزارش فت فتو؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام کاظم علیه السلام گفت: مسائل مربوط به ائمه معصومین علیه السلام اینگونه نیست که بگوییم کاری به مبارزه سیاسی و حکومت نداشتند؛ امام هفتم شیعیان، امامی مظلوم در مدینه بودند که ایشان را زندانی و سپس مسموم کردند؛ مسائل ائمه ما یک مبارزه طولانی و تشکیلاتی بوده که آنان با داشتن افراد زیاد و با یک شبکه‌ ای منسجم در تمام آفاق اسلامى انجام می دادند.


نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در زندگى امام موسى‌بن‌جعفر علیه السلام روشن بود که براى چه تلاش مى‌کند آن حضرت در اظهارات و اشارات خود و کارهاى روزمره ای که انجام مى‌داد، این را به دیگران نشان مى‌داد.


وی بیان کرد: در محل سکونت امام کاظم علیه السلام در آن اتاق مخصوصى مى‌نشستند این‌جورى بود که راوى ـ که از نزدیکان امام هست ـ مى‌گوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسى‌بن‌جعفر سه چیز است؛یکى یک لباس خشن، یک لباسى که از وضع معمولىِ مرفّهِ عادى دور است؛ یعنى به تعبیر امروز ما مى‌شود فهمید و مى‌شود گفت لباس جنگ؛ این لباس را موسى‌بن‌جعفر آنجا گذاشتند، نپوشیدند؛ به‌صورتِ یک چیز سمبولیک، بعد «و سیفٌ مُعَلَّق» شمشیرى را آویختند، معلق کردند یا از سقف یا از دیوار؛ «و مُصحَف» و یک قرآن.


این مقام مسئول اظهار کرد: در اتاق خصوصى حضرت که جز اصحابِ خاصِ آن حضرت کسى به آن اتاق دسترسى ندارد، نشانه‌هاى یک آدم جنگىِ مکتبى، مشاهده مى‌شود. شمشیرى هست که نشان مى‌دهد هدف، جهاد است. لباس خشنى هست که نشان مى‌دهد وسیله، زندگى خشونت‌بارِ رزمى و انقلابى است؛ و قرآنى هست که نشان مى‌دهد هدف، این است، مى‌خواهیم به زندگى قرآن برسیم با این وسائل و این سختی‌ها را هم تحمل کنیم.


حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تصریح کرد: در میان همه حوادث زندگی امام کاظم علیه السلام یک رشته‌ مستمر از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظه‌ شهادت ایشان ادامه داشته و آن خط جهاد و مبارزه‌ ائمه علیه السلام که در تمام دوران دویست‌وپنجاه ساله امامت و در شکل های گوناگون استمرار داشته است.


نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اهداف آن جهاد مستمر خاطر نشان کرد: تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قرآن و ارایه‌ تصویری روشن از معرفت اسلامی، تبیین مسأله‌ امامت و حاکمیت سیاسی در جامعه‌ اسلامی و جهاد و تلاش و کوشش برای تشکیل جامعه اسلامی از جمله اهداف جهاد مستمر بوده است.


وی در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد:تحقق بخشیدن به هدف پیامبر اکرم(ص) و همه‌ پیامبران، یعنی اقامه‌ قسط و عدل و زدودن انداداللَّه از صحنه‌حکومت و سپردن زمام اداره‌ زندگی به خلفاءاللَّه و بندگان صالح خداوند است.

انتهای پیام/




تبیین مسأله‌ امامت و حاکمیت سیاسی؛ از جمله اهداف جهاد مستمر امام کاظم(ع) بود

منبع: دانــا
? تبیین مسأله‌ امامت و حاکمیت سیاسی؛ از جمله اهداف جهاد مستمر امام کاظم(ع) بود