تبیین زکات با اجرای طرح برکت آبادی در شهرستان بافت

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: یکی از مسائل اساسی که به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات پیگیری می‌شود، تبیین مسئله زکات به صورت برگزاری همایش است. به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ناصر عسکری نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در این همایش گفت: یکی از مسائل اساسی که […]

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: یکی از مسائل اساسی که به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات پیگیری می‌شود، تبیین مسئله زکات به صورت برگزاری همایش است.

به گزارش سرویس اقتصادی «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ناصر عسکری نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در این همایش گفت: یکی از مسائل اساسی که کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات پیگیری می‌کند بحث تبیین مسئله زکات است که همایش‌های زکات با عنوان برکت‌آبادی در این راستا در حال انجام است.

وی به مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه اشاره کرد و افزود: در دو جنبه امکان رفع مشکلات اقتصادی وجود دارد که قسمت اول حاکمیت است که دولت محرومان به جد و باکار شبانه‌روزی تلاش می‌کند به همت مسئولان و خادمان مردم در مجموعه‌های مختلف مشکلات اقتصادی به حداقل برسد اما قسمت دوم کار که مبنای دینی دارد بحث زکات و فریضه زکات است.

عسکری نژاد ادامه داد: در همه امور دستورات دینی مقدم است و ما یک نسخه دینی برای رفع مشکلات اقتصادی داریم که اگر همه به‌خوبی به دستورات دینی عمل کنیم مطمئناً خیلی از مشکلاتی که امروزه شاهد آن هستیم وجود نخواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اهمیت پرداخت زکات اشاره و خاطرنشان کرد: نسخه دینی و الهی که برای رفع مشکلات اقتصادی پیچیده شده، بحث زکات است.

وی بابیان اینکه کمیته امداد این توفیق را دارد به‌عنوان دبیرخانه زکات، بحث جمع‌آوری زکات را دنبال کند افزود: سال گذشته ۳۸ میلیارد ریال زکات در شهرستان بافت به‌صورت غیرنقدی و نقد جمع‌آوری‌شده که این زکات جمع‌آوری‌شده با محوریت شوراهای زکات، در بحث فقرا و محرومان هزینه شده است وامداد نقش دبیرخانه‌ای را در این امر بر عهده دارد.

عسکری نژاد در ادامه بابیان اینکه بیش از ۱۱۸ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند گفت: ۳۳۰۰ خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت در شهرستان بافت قرار دارند.

وی به اقدامات انجام‌شده در زمینه‌های مختلف به خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و افزود: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اشتغال پایدار با درآمد ثابت را پیشه کار خود قرار دهیم، بر این اساس محور کار این نهاد بحث اشتغال‌زایی است و در این مسیر گام‌های بلندی برداشته‌شده و سال گذشته حدود نیمی از اشتغال کشور توسط کمیته امداد انجام‌شده و در دیار کریمان بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی بااعتباری بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان توسط این نهاد ایجادشده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: سال گذشته نیز ۵۲۵ فرصت شغلی بااعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان در شهرستان بافت ایجادشده و امسال این اعتبار در شهرستان بافت به ۶۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی از حمایت این نهاد از ۵۱ هزار دانش‌آموز در سطح استان خبر داد و بیان کرد: ۵۹۰ نفر از این دانش آموزان، تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافت قرار دارند.عسکری نژاد هم‌چنین از حمایت این نهاد از ۳۶۰۰ دانشجو خبر داد و گفت: ۷۴ نفر از این دانشجویان مددجوی کمیته امداد شهرستان بافت هستند.

وی آغاز احداث ۳۴۰۰ واحد مسکونی طی سال گذشته در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: که در اسفندماه سال گذشته طی مراسمی از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با رئیس‌جمهور ۲۱۱۳ مورد از این واحدهای مسکونی افتتاح شد که ۱۵۰ مورد مربوط به شهرستان بافت بود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۴۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافت قرار دارند که توسط ۱۲۰۰ حامی خیر حمایت می‌شوند، ادامه داد: یکی از کارهایی که امداد موظف است انجام دهد بحث مردم محوری است یعنی کار مردم را به خود مردم واگذار کند که در این راستا ۴۵۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان راه‌اندازی شده است.

شایسته ذکر است؛ در پایان این همایش از تعدادی از عاملان، مؤدیان، مبلغان و مؤثران زکات شهرستان بافت تجلیل شد.

انتهای خبر/ طهماسبی




تبیین زکات با اجرای طرح برکت آبادی در شهرستان بافت

منبع:آرمـان
? تبیین زکات با اجرای طرح برکت آبادی در شهرستان بافت