بی‌مهری به کرمان در جشنواره موسیقی نواحی

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر:سورج یاسایی نوازنده و مدرس موسیقی در کرمان عصر شنبه بیست‌وپنجم تیرماه با انتشار یادداشتی در صفحۀ اینستاگرام خود،از این‌که در آستانۀ برگزاری جشنواره پانزدهم موسیقی نواحی ایران،جلسۀ شورای سیاستگذاری این جشنواره بدون حضور انجمن موسیقی کرمان تشکیل شده و تصمیم‌گیری کرده است انتقاد کرد. رئیس سابق انجمن موسیقی استان کرمان […]

فردای کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر:سورج یاسایی نوازنده و مدرس موسیقی در کرمان عصر شنبه بیست‌وپنجم تیرماه با انتشار یادداشتی در صفحۀ اینستاگرام خود،از این‌که در آستانۀ برگزاری جشنواره پانزدهم موسیقی نواحی ایران،جلسۀ شورای سیاستگذاری این جشنواره بدون حضور انجمن موسیقی کرمان تشکیل شده و تصمیم‌گیری کرده است انتقاد کرد.

رئیس سابق انجمن موسیقی استان کرمان این اقدام را نوعی بازگشت به عقب تلقی کرده است.

متن این یادداشت را در ادامه بخوانید:  

 

یاسایی

در هفتۀ گذشته جلسۀ شورای سیاست‌گذاری جشنواره موسیقی نواحی کشور برگزار شد.

در ادوار گذشته انجمن موسیقی استان کرمان به عنوان مجری جشنواره همواره یکی از اعضای ثابت این جلسات بود و مواردی مانند زمان برگزاری جشنواره،تعداد روزهای جشنواره و مکان‌های اجرای بخش‌های مختلف جشنواره،همواره با نظر انجمن موسیقی استان تعیین می‌گردید.

از طرفی همواره یکی از مشکلات اجرایی جشنواره،عدم تفکیک مقوله‌های تخصصی و اجرایی بود. این تداخل در تصمیمگیری‌ها مشکلات بسیاری را در جریان برگزاری جشنواره باعث می‌شد،مشکلاتی که در نهایت بار مضاعفی برای تیم اجرایی جشنواره بود.

در جشنوارۀ دوازهم پس از برگزاری جلسات متعدد در تهران و کرمان،وظایف و مسئولیتهای اجرایی و هنری با جزییات بسیار دقیق تعیین گردید و در آن دوره شاهد برگزاری جشنواره‌ای با کمترین تداخل و تقابل بودیم.

امسال و در آستانۀ برگزاری جشنواره پانزدهم،شورای سیاست‌گذاری در تهران بدون حضور مدیران و اعضا انجمن استان کرمان درخصوص موارد اجرایی!!! گفت‌وگو و تصمیم‌گیری نمودند.

این بازگشت به عقب را بیش از هر چیز نتیجۀ عدم اشراف انجمن استان و تغییرات انجمن موسیقی ایران می‌دانم.

سرنوشت انجمن موسیقی ایران نیز پس از تجربۀ یک دوره مدیریت نسبتاً قابل قبول که با استعفای علی ثابت‌نیا پایان یافت و دو سال انفعال مطلق به نقطه‌ای قابل پیش‌بینی رسید،که چند سال قبل کلید خورده بود. معرفی مدیرعامل جدید انجمن موسیقی ایران نشان داد که مدیران موسیقی وزارتخانه،علیرغم ادعایشان،در پی این سال‌ها همچنان اصرار بر مسیری دارند که نتیجه‌اش به سود هر شخص یا اشخاصی باشد،به سود موسیقی به‌صورت عام نیست.

بهقول ظریفی انتخاب شدن در کنکور سراسری به‌عنوان آخرین نفر،بسیار دشوارتر از اخذ رتبۀ اول است. این شیوه و تصمیمات دفتر موسیقی بدون شک از نگاه هر کسی که دغدغۀ هنر و فرهنگ را دارد،تصادفی نیست.

 

 




بی‌مهری به کرمان در جشنواره موسیقی نواحی

منبع:خبر کرمان
?

بی‌مهری به کرمان در جشنواره موسیقی نواحی

:اخبار استان کرمانفرهنگ