بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیریم

سرپرست حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، در مورد بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ عباس اسماعیلی سرپرست حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، با شروع فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه ها در مورد بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد. اسماعیلی توضیح داد: […]

سرپرست حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، در مورد بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ عباس اسماعیلی سرپرست حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، با شروع فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه ها در مورد بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد.

اسماعیلی توضیح داد: تب کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد ویروسی است که از طریق کنه‌ها و حیوانات اهلی به انسان انتقال می‌یابد.

اسماعیلی گفت: علایم اولیه بیماری شامل تب، سردرد، ضعف، درد عضلانی، سرگیجه، سرفه و گلو درد است که بسیار شبیه به بیماری‌های ویروسی تنفسی مانند کرونا و آنفولانزا است.

وی با اشاره به احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها افزود: این بیماری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های شغلی در دامداران،قصاب‌ها، کارگران کشتارگاه‌ها و دامپزشکان بوده و باید بیش از سایر افراد جامعه موارد بهداشتی را رعایت نمایند.

سرپرست حوزه معاونت بهداشتی در خصوص راه های پیشگیری مطرح کرد: محل نگهداری دام از محل زندگی انسان جدا باشد، ضمن اینکه بررسی گله حیوانات اهلی به صورت دوره‌ای به منظور احتمال آلودگی با کنه باید انجام شود و همچنین کشتار دام فقط در کشتارگاه‌ها و عدم ذبح دام در معابر و منازل صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر در این بیماری بسیار بالا و در دام تنها به صورت تب بسیار خفیف و بدون علایم، مرگ و میر مشاهده شده است.
 
انتهای خبر/




بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیریم

منبع:آرمـان
? بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیریم