بیمارستان‌های کرمان ملزم به تامین لوازم پزشکی بیماران هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمارستان‌های کرمان ملزم به تامین لوازم پزشکی مورد نیاز بیماران هستند و مردم در صورتی که برای تامین این کالاها مانند پیچ و پلاک، پروتزها، لنز و استندهای قلبی، به خارج از بیمارستان ارجاع داده شدند، موضوع را به کارشناس بیمه اطلاع دهند و یا با شماره ۱۶۶۶ تماس […]


مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمارستان‌های کرمان ملزم به تامین لوازم پزشکی مورد نیاز بیماران هستند و مردم در صورتی که برای تامین این کالاها مانند پیچ و پلاک، پروتزها، لنز و استندهای قلبی، به خارج از بیمارستان ارجاع داده شدند، موضوع را به کارشناس بیمه اطلاع دهند و یا با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمد جعفری صبح امروز ۲۹ مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان زیر پوشش بیمه سلامت هستند و ماهانه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان گردش مالی ما با مراکز درمانی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان داشت: در استان کرمان طی ماه دو میلیون نفر دارای بیمه سلامت برای دریافت خدمات به مراکز سرپایی و بستری مراجعه می‌کنند و روستاییان زیرپوشش بیمه رایگان سلامت همراه با پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

جعفری یادآور شد: در جمعیت شهری نیز دهک‌های یک تا پنج بیمه رایگان سلامت دارند و دهک ۶ تا ۹ هم درصدی از حق بیمه و دهک ۱۰ نیز حق بیمه را به طور کامل پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: برای سه دهک پایین جامعه فرانشیز سرپایی در بخش دولتی تا ۸۵ درصد و بستری ۱۰۰ درصد در پوشش بیمه است و ۹۵ درصد هزینه‌های سرپایی بیماران صعب‌العلاج و ۱۰۰ درصد بستری زیرپوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در بحث فرزندآوری ابراز داشت: زوج‌های جوان تا زمانی که کودک پنج ساله داشته باشند، به صورت رایگان درمان می‌شوند، همچنین در درمان ناباروری تا سقف ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش دولتی، زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

 مدیرکل بیمه سلامت استان از اجرای برنامه جدید در زمینه پیشگیری و غربالگری همزمان با هفته بیمه سلامت برای بیماری‌های پرهزینه غیرواگیرِ مزمن مثل سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های روحی و روانی خبر داد.

 جعفری با اشاره به اینکه بیمه سلامت استان کرمان با ۹۵ درصد موسسات درمانی طرف قرارداد است، بیان کرد: پزشک خانواده ۸۰ درصد از مراجعات مردم را پوشش می‌دهد و نیاز به مراجعه به متخصص نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به سؤوالات خبرنگاران پاسخ داد و بیان کرد: عدم تامین دارو و لوازم در داخل بیمارستان یکی از چالش‌های ما با بیمارستان‌هاست، زیرا بیمارستان‌ها مکلف به تامین دارو و لوازم بیمار از داخل بیمارستان هستند و بیمار نباید روانه خیابان شود، به همین علت ما با این مراکز درمانی قرارداد بستیم که هزینه را تامین کنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: نرخ دارو و لوازم پزشکی در سایت بیمه سلامت وجود دارد و مردم در صورتی که برای تامین این موارد که شامل پیچ و پلاک، پروتزها، لنز و استندهای قلبی است، به خارج از بیمارستان ارجاع داده شدند، موضوع را به کارشناس بیمه اطلاع بدهند که این فرد در تمام بیمارستان‌ها و هر روز و حتی تعطیلات حضور دارد و یا با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

 پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش





بیمارستان‌های کرمان ملزم به تامین لوازم پزشکی بیماران هستند

منبع: فــارس
? بیمارستان‌های کرمان ملزم به تامین لوازم پزشکی بیماران هستند