بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: متأسفانه روز گذشته قسمت‌هایی از اراضی منابع طبیعی در بخش راین شهرستان کرمان در محدوده روستای خیچ و قصر میان دچار حریق شد. وی با بیان اینکه بر اثر این آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی ملی در این منطقه سوخته است […]

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: متأسفانه روز گذشته قسمت‌هایی از اراضی منابع طبیعی در بخش راین شهرستان کرمان در محدوده روستای خیچ و قصر میان دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه بر اثر این آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی ملی در این منطقه سوخته است گفت: این اتفاق عصر روز سه‌شنبه ۷ فروردین ماه افتاده است که با اطلاع به موقع ساکنین روستا و حضور مامورین یگان حفاظت حریق مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان با بیان اینکه دلیل آتش‌سوزی در دست بررسی است و قطعاً عامل انسانی دارد، تصریح کرد: بر اساس گزارش شاهدان عینی حریق ایجاد شده منشأ انسانی دارد و در دست بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه از جوامع محلی درخواست داریم که با مشاهده هرگونه آتش‌سوزی بلافاصله منابع طبیعی را در جریان گذاشته و اطلاع رسانی کنند، خاطرنشان کرد: عمده حریق‌های منابع طبیعی عامل انسانی دارد و در این میان افزایش آموزش و آگاهی بخشی مردم به خصوص جوامع محلی و روستاییان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی تاثیر زیادی دارد.

ابوالحسنی با بیان اینکه مردم می‌توانند گزارشات خود را مبنی بر هرگونه تخریب منابع طبیعی در استان با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان در میان بگذارند افزود: با اطلاع رسانی به موقع از خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت

منبع: تسنــیم
? بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت