بهره‌مندی ۱۴ هزار شهروند کرمانی از خدمات شماره‌گذاری پلیس راهور در فروردین

نذیر کرمان/کرمان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از بهره مندی ۱۴ هزار شهروند کرمانی از خدمات شماره‌گذاری پلیس راهور استان طی فروردین ماه امسال خبر داد.  سرهنگ اسماعیل خوشوقت امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در این رابطه اظهار کرد: بیش از ۱۴ هزار نفر از شهروندان استان کرمان در فروردین ماه از خدمات بخش شماره […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از بهره مندی ۱۴ هزار شهروند کرمانی از خدمات شماره‌گذاری پلیس راهور استان طی فروردین ماه امسال خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل خوشوقت امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در این رابطه اظهار کرد: بیش از ۱۴ هزار نفر از شهروندان استان کرمان در فروردین ماه از خدمات بخش شماره گذاری پلیس راهور بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: این خدمات در بخش بازدیدهای تخصصی وسایل نقلیه، تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو، ارجاعات قضایی و توقیف و رفع توقیف، اسقاط، بازدید وسایل نقلیه کشاورزی و صدور المثنی مدارک خودرو به شهروندان ارائه شد.

رئیس پلیس راهور استان کرمان ادامه داد: بی اطلاعی برخی شهروندان از قوانین، مشکلاتی را در زمان وقوع سوانح رانندگی برای آنان رقم می‌زند که انقضای اعتبار گواهینامه و یا تعویض قطعات اصلی وسیله نقلیه از این قبیل هستند.

وی با اشاره به اینکه تعویض قطعات اصلی وسیله نقلیه بعضا با پیشنهاد معدود تعمیرکاران سودجو با هزینه‌های کمتر انجام می شود، گفت: برابر ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تعویض قطعات اصلی وسیله نقلیه شامل موتور، شاسی، اتاق و رنگ بدون مجوز راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

سرهنگ خوشوقت تاکید کرد: در صورتی که بدون مجوز اقدام به تعویض موارد فوق شود، بنا به تشخیص واحد رسیدگی به اعتراضات مندرج در ماده پنج، متخلف به پرداخت جریمه از یک چهارم تا یک هشتم قیمت قطعه یا رنگ تغییر یافته خواهد شد و در صورت عدم کشف فساد در احراز اصالت قطعه تعویض شده و خودرو نسبت به اصلاح سند اقدام لازم به عمل می‌آید و چنانچه قطعه تغییریافته فاقد استانداردهای لازم و مقررات فنی باشد نسبت به اوراق نمودن خودرو اقدام خواهد شد.

انتهای پیام




بهره‌مندی ۱۴ هزار شهروند کرمانی از خدمات شماره‌گذاری پلیس راهور در فروردین

منبع: ایـسنا
? بهره‌مندی ۱۴ هزار شهروند کرمانی از خدمات شماره‌گذاری پلیس راهور در فروردین