برگزاری جشنواره منطقه‌ای «شعر با گویش محلی» در رودبار جنوب

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی ارشاد جنوب کرمان، بهرام مسلمی‌مهنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای «شعر با گویش محلی» به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت متنوع و تأثیرگذار شعر به‌ویژه با گویش محلی، اولین […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی ارشاد جنوب کرمان، بهرام مسلمی‌مهنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای «شعر با گویش محلی» به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت متنوع و تأثیرگذار شعر به‌ویژه با گویش محلی، اولین جشنواره منطقه‌ای در گستره استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، نهم آذرماه به میزبانی شهرستان رودبار جنوب برگزار می‌شود.

وی پاسداشت شاعرانی که در زمینه شعر با گویش محلی فعالیت دارند را از اهداف این جشنواره بیان کرد و افزود: شناخت و معرفی استعدادهای فرهنگی در زمینه شعر محلی در این استان‌ها با گویش‌های بلوچی، سیستانی، بندری، رودباری، سردسیری، گرمسیری و لهجه‌های مختلف می‌تواند در مرحله اول باعث پیوند بین اقوام شود. همچنین احیای فرهنگ‌های بومی و محلی را در شعر به همراه دارد.

مسلمی‌مهنی ایجاد همبستگی بیشتر بین شاعران و سخنوران را از دیگر اهداف جشنواره منطقه‌ای شعر با گویش محلی برشمرد و افزود: جشنواره‌ها محلی برای تبادل اندیشه‌ها، شناخت گویش‌ها و لهجه‌های متنوع است که جنوب شرق کشورمان مهد این زیبایی کلامی و گفتاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: جشنواره شامل دو بخش شعر با گویش محلی و با موضوع آسیب‌های اجتماعی و شعر آزاد است که براساس آثار دریافتی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخش ویژه این جشنواره با موضوع مقاومت، ایثار و شهادت برگزار می‌شود، گفت: این بخش نیز تبیین کننده راه شهدا است که مقاومت سرفصل مهم این بخش است.

مسلمی‌مهنی از چاپ و توزیع آثار منتخب توسط دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: اصل بر تدوین و گردآوری آثار منتخب برای بهره‌برداری فرهنگی است که دبیرخانه جشنواره بعد از داوری و اعلام منتخبین، چاپ و توزیع آثار را در دستور کار دارد.

انتهای پیام




برگزاری جشنواره منطقه‌ای «شعر با گویش محلی» در رودبار جنوب

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? برگزاری جشنواره منطقه‌ای «شعر با گویش محلی» در رودبار جنوب